Avatar billede eiken Nybegynder
03. juni 2007 - 09:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Error med flash.ocx

Jeg har lige lavet en helt ny installation af XP Pro.
Der fremkommer hvert 10-15 minut en meddelelsesboks med følgene tekst: Could not find the file "flash.ocx".
Hvis jeg søger, finder jeg: flash.ocx i C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386  og  swflash.ocx i C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$
Hvad gør jeg for at få meddelelsesboksen "flash.ocx" til at forsvinde ???
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. juni 2007 - 12:57 #1
du kunne evt. prøve at hente den nyeste flash player
http://www.adobe.com/downloads/
Avatar billede eiken Nybegynder
07. juni 2007 - 15:08 #2
Hvad skal jeg med den nyeste flash player ???
Den har da vel intet at gøre med flash.ocx i C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 ???
For mig lyder det som om det har noget at gøre med Service Pack 2.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. juni 2007 - 11:07 #3
bare glem min tidligere kommentar.

Du kunne istedet røve at lave en fejlscanning af windows systemfilerne

i en commandoprompt skriver du sfc /scannow  (husk at lægge din xp skive i dit drev)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. juni 2007 - 11:08 #4
røve = prøve
Avatar billede azfalt Nybegynder
13. juni 2007 - 09:50 #5
Efter opdatering af Flash player, har jeg fået samme error popup.
Når jeg søger efter filnavn får jeg intet søge resultat.

Har forsøgt mig med ovenstående fejlscanning, ved fuldførsel kom popup med error besked igen, igen.
Avatar billede eiken Nybegynder
15. juni 2007 - 19:04 #6
det har intet med Flash player at gøre.
problemet er afhjulpet ved at fjerne servive pack 2 og alle windows update files og derefter installerer SP2 igen med efterfølgende opdatering
Avatar billede magusdk Nybegynder
09. august 2008 - 17:27 #7
Problemet er at visse screensavere bruger macromedias flash til billeder, og med de nye versioner har flash.ocx skiftet navn til flash9f.ocx (for nuværende). Kopier denne nye fil (søg evt. efter ".oxf" på dit c-drev) sæt kopien ind i det samme directory, navngiv den flash.ocx og så skulle alt virke..

Ved godt det er en gammel tråd, men det kunne jo være der var andre der ledte efter løsningen og fandt dette spørgsmål.