Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. maj 2007 - 10:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ajax og VS - webconfig problem

Har et WebSite som oprindeligt er startet på templaten "Empty Web Site", som jeg gerne vil have Ajax på.

Gjort et par forsøg.

Forsøg 1
Tilføjet en ny side i WebSite, indsat ScriptManager og updatepanel og tilhørende kode - men det virker ikke

Opret nyt website udfra templaten "ASP.NET AJAX Enable Web Site" og gjort det samme - den samme kode køre perfekt her.

Så det er ikke koden.

Forsøg 2
Oprettet nyt website udfra templaten "ASP.NET AJAX Enable Web Site" og copy & pasted det gamle WebSite via Solution Explorer. Oprettet ny side og Ajax afvikles fint

MEN

der kommer fejlmeddelelser (28 stk) under debug i denne stil

"Could not find schema information for the element validition" alle fejlmeddelelser henviser til webconfig

Hvordan løses det?

????:-) karsten_larsen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. maj 2007 - 10:23 #1
Det kunne måske tyde på en fejl i din kopiering ind i web.config.
Prøv evt at bytte web.config mellem det som virker og det som ikke virker.
Er det et site som ligger lokalt på maskinen eller er placeret under IIS ?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. maj 2007 - 10:37 #2
Webconfig fra templaten "ASP.NET AJAX Enable Web Site" har jeg beholdt, da Ajax så slet ikke virker. Så det er den oprindelige webconfig fra Ajax.

Website ligger lokalt.
Avatar billede neoman Novice
31. maj 2007 - 12:53 #3
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. maj 2007 - 16:12 #4
hmm - neoman - jeg har fulgt artiklen, men det "lykkes" alligevel at få "Messages". Ajax kører fint, men det det er en torn i øjet at de "Messages" dukker op ved import fra et andet site. Det sker så snart en fil hentes ind og der afvikles Ajax enten på den eller en ny. Startes det hele fra bunden fra Templaten så er der ingen problemer - underligt. Googlede problemet og det lader ikke til at der er nogen løsning andet end at leve med det!

Der var ingen forskel om det kørte lokalt eller over IIS.

Men tak for hjælpen - vil I begge lave et svar.

?:-) karsten_larsen
Avatar billede neoman Novice
31. maj 2007 - 16:37 #5
Efter jeg har fået AJAX så sker der til tider en underlig ting - især hvis man f.eks. copy/paster AJAX controller eller toolkit extensions: Efter en copy/paste så kan VS generere mange fellmeddelelser om at det ene ellr det andet ikke er defineret - men det hele eksekverer.

Hvis jeg så lukker VS ned , lukker op igen og derpå åbner projektet så får jeg disse fejl igen. Så laver jeg en lille ændring et sted, for at få den til at recompilere, får fejl, men sitet kører stadig fint. Når jeg NU lukker VS ned, og starter helt forfra igen - ja - så er fejlene væk denne gang.  Nogle gange skal der en 3-gangs nedlukning til før fejl er væk.
Avatar billede neoman Novice
31. maj 2007 - 16:40 #6
Som en sidebemærkning : du har husket at få SP1 på din VS ?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
01. juni 2007 - 09:22 #7
neoman - sp1 er installeret og jeg har også prøvet med en ren installation af xp og vs -> det gav de samme problemer.

Jeg har haft tilsvarende oplevelser med fejl, som forsvinder når VS lukkes ned og op igen.

Venter lige på dr_chaos for svar og lukker derefter sp.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. juni 2007 - 09:50 #8
ups læste ikke at jeg skulle smide et svar :)