Avatar billede Laitings Nybegynder
30. maj 2007 - 23:32 Der er 3 kommentarer

Forbindelse til jay.net men ingen internet!?

Hej Eksperter,

Jeg har lige købt en Zyxel P-335 router og har en jay.net fiber 100Mb. Problemet er at jeg ikke kan få internettet til at virke når jeg kører gennem routeren.

Internet forbindelsen i routeren er sat op til PPTP og jeg modtager alle de rigtige IP-adresser fiberboksen. Jeg kan pinge diverse adresser i kommando prompten, men jeg kan ikke få hul til www gennem internet browseren?

Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på? Krypteringsmåder el. lign.? Anything???

Håber på hjælp!

-Mescalito
Avatar billede honne Praktikant
30. maj 2007 - 23:37 #1
Har du husket at sætte DNS opi din nye router
Avatar billede Laitings Nybegynder
30. maj 2007 - 23:38 #2
Jeg har sat DNS op  manuelt og får også forbindelse. Ellers kan jeg vel heller ikke pinge? Er der andre steder jeg skal sætte dns op?
Avatar billede farmer Nybegynder
11. juni 2007 - 13:28 #3
Jay.net styrer dit abonnement ud fra din mac-adresse. Den er forskellig fra din computer til din router. Du kan gøre tre ting:
1) Køb en en ekstra IP til din router
2) Clone din mac-adresse fra din egen til din router (kun hvis din router understøtter det)
3) Log ind Gå på siden http://[NavnetPåDinBoligforening].jay.net og tryk "tilslut". Selvom, at du har gjort dette før, var det med din computer's mac-adresse. Da du nu har forbundet din computer igennem din router, så bliver det i stedet din router du tilslutter.

Nr. 1 er smart, hvis du ofte slår til router til og fra. Med en ekstra IP kan både din computer og router være på dettet.
Nr. 2 simulerer nr.1 og er både let og uden nogle udgifter til en ekstra IP
Nr. 3 kan klares uden teknisk viden, du skal bare have dit brugernavn og password klart.

hilsen Anders