Avatar billede j4k0b Nybegynder
30. maj 2007 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overvågning af trafik

Hejsa,

Jeg har ledt lidt hist og her men kan ikke rigtig finde hvad jeg søger =>

Findes der et stykke software til Linux Debian der kan overvåge alt indgående/udgående trafik fra de forskellige software som er installeret på serveren? Foreløbigt kører serveren Apache2, Ventrilo, psyBNC samt Steam server.

Jeg er interesseret i at kunne holde øje med præcis hvilke programmer der bruger trafik - og evt. hvornår på døgnet/ugen/måneden. Og hvis det kan lave et visuelt statistik gennem f.eks. en browser er det kun et kæmpe bonus.

På forhånd tak.
Avatar billede jazzjack Nybegynder
30. maj 2007 - 12:04 #1
Svaret må nok være MRTG og SNMP. Med dette kan du monitorer indgående og udgående trafik mv.
Avatar billede jazzjack Nybegynder
30. maj 2007 - 12:07 #2
Jeg vil tro at både Apache og Ventrillo eksportere informationer til SNMP variable, ellers kan du lave scripts til opsamling af info.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
30. maj 2007 - 12:31 #3
Hej jazzjack, tak for dit svar. Det skal lige siges at jeg er forholdsvis ny til Linux, så hjemmelavede scripts er desværre helt udelukket. Jeg kigger på MRTG, beskrivelsen deraf på packages.debian.org passer nogenlunde på hvad jeg forespurgte.
Avatar billede jazzjack Nybegynder
30. maj 2007 - 13:26 #4
Avatar billede langbein Nybegynder
31. maj 2007 - 07:59 #5
iptraf