Avatar billede deamill Nybegynder
30. maj 2007 - 11:30 Der er 1 løsning

Et par ”gui” programmerings spørgsmål

Hey,

Jeg har et par ”gui” programmerings spørgsmål, som jeg har samlet, håber nogen finder tid til at svare :-)

1. Er det muligt at centrere teksten i en label, eller måske i en richedittextbox?

2.Hvordan tvinger jeg en form til altid at være ”on top”?

3. Hvordan kan det være, at hvis jeg fra form2 laver en form1.close, så afvikles den kode ikke som jeg måtte have i form1’s sub From1_Closed()... Som i øvrigt virker fint hvis det er fra form1 et selv jeg laver en Me.Close() ?

4. Kan man tvinge en textbox til at der f.eks. kun kan indtastes tal i den?

5. Kan man formatere en textbox så den forventer tekst i et bestemt format. F.eks. hvis jeg ønsker at brugeren skal indtaste en dato sådan her YYYY-MM-DD.

På forhånd tak!
Avatar billede deamill Nybegynder
23. marts 2011 - 07:05 #1
lukkes