Avatar billede thomasmyg Nybegynder
29. maj 2007 - 15:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Enterprise Manager

Jeg hoster en web server og en database server, en af mine kammerater har en hjemmeside på min web server, han vil gerne kunne bruge min sql server også. Jeg har selv enterprise manager på mit skrivebord som jeg har indstalleret via sql cd'en, kan man finde enterprise manager på cd'en og så lade ham downloade den fra mit site? frem for han skal bruge hele min cd?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
29. maj 2007 - 15:32 #1
Var det et alternativ at give ham adgang via et fjernskrivebord?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
29. maj 2007 - 16:10 #2
nej han skal ikke have fjernskrivebordsadgang til min webserver. Og det må kunne lade sig gøre at kunne administrere en database via internettet, hvordan klare web-hoteller sig så?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. maj 2007 - 16:13 #3
Han kan downloade
Management express gratis hos microsoft.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
29. maj 2007 - 16:14 #4
er det ikke muligt at bruge Enterprise Manager, som jeg jo kender og bedre vil kunne guide ham.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. maj 2007 - 16:17 #6
Ikke uden cd'en.
Jeg er ikke sikker på du kan finde den på cd'en.
Desuden er det formodentligt ikke lovligt.
Avatar billede cmoz Praktikant
29. maj 2007 - 16:18 #7
Du kan evt. overveje "SQL Server Web Data Administrator"

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c039a798-c57a-419e-acbc-2a332cb7f959&displaylang=en

også bare lave en bruger, der har netop de rettigheder han må have på sin base. Evt. låse sitet af så det kun er hans IP der må tilgå det, hvis du har paranoia på.

Du kan se eks. med site UI her:
http://www.databasejournal.com/features/mssql/article.php/3484936
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
29. maj 2007 - 16:25 #8
jeg har faktisk downloadet webadmin til mig selv når jeg er ude med mig bærbar, så den tanke har jeg tænkt. men ville nu helst bruge enterprise manager
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
30. maj 2007 - 08:02 #9
Når fjernskrivebord ikke er en option, så vil jeg også klart anbefale Management Studio Express. Det er en kombination af Query Analyzer og Enterprise Manager.

Bortset fra det, så vil det kræve en adgang udefra til selve SQL Serveren - evt. i form af en port i router/firewall, som sendes til en specifik IP på lokalnet.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. juni 2007 - 23:49 #10
Jeg har valgt og bruge bennytordrup's og dr.chaos' anbefaling om at bruge Management Studio Express, så vær venlige og lig et svar så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. juni 2007 - 19:23 #11
svar :)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
04. juli 2007 - 22:45 #12
nå det lader til at bennytordrup ikke vil have nogen point, så spørgsmålet bliver lukket nu.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. juli 2007 - 23:57 #13
Kunne være han var på ferie men hvis han vil have points skal han bare sige til så får han 100 af mig :)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. juli 2007 - 08:32 #14
dr chaos .. ferie er halvdelen af årsagen .. den anden halvdel er travlhed - jeg har simplethen overset tohmasmygs lukningsønske :-)

Hvis du gerne vil af med points, så laver du bare et spørgsmål, men jeg har jo langt op til arne stadigvæg :-)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
11. juli 2007 - 16:31 #15
dr_chaos nu har jeg prøvet og downloade Management express men under installationen siger den "Setup is missing prerequisites: -MSXML6"

Det skal lige siges at det ikke er min computer det er min kammerats.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. august 2007 - 21:09 #16
Download evt sqlserver 2005 express og prøv at installerer den.
Så får du msxml6 med.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. august 2007 - 21:14 #17