Avatar billede neoman Novice
28. maj 2007 - 12:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Scrollbar tabel i en panel

Jeg har en tabel af variabel længde som jeg ønsker at vise i et panel med vertical scrollbar.

Eftersom det er hele tabellen, der ligger inde i panelet, så scroller tabellens header med kolonnenavne væk.

Findes der en fremgangsmåde som beholder headerne fast i første række(som man f.eks. kan gøre inde i Excel) ?  Eller skal man faktisk lave to tabeller - en med headerne, og een nedenunder, med kun data, og blot denne sidste placeret inde i panelet ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. maj 2007 - 15:17 #1
Avatar billede neoman Novice
28. maj 2007 - 15:43 #2
Udseendemæssigt ja, men den artikel gør det "the hard way" - med to tabeller, hvoraf ene bruges som header.

Jeg havde håbet på, at jeg havde overset en eller anden property ved en Panel-control, eller at man kunne snige en Panel ind i en tabel med alle rækkerne, på nær headeren liggende i den Panel.

Der findes nogle css fixed-header tabeller på nettet, eller ScrollView/GridView i .NET 3.0 - jeg havde blot håbet på noget simpelt her og nu.

Dit svar + artiklen bekræfter, at der ikke er nogen short-cut for øjeblikket :-(

Læg et svar tak.
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. maj 2007 - 16:18 #3
Det er jo altid en mulighed at bruge et af de grids der er tilgængeligt på nettet... Jeg synes jeg har set et par stykker der kan den slags... Så er det i det mindste pakket ind uden at du skal bøvle med det.
(ellers kan du jo lave en indpakning selv, og lægge det på nettet ;o)
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. maj 2007 - 16:18 #4
Og et svar.
Mvh
Avatar billede neoman Novice
28. maj 2007 - 16:31 #5
Jo det kunne jeg - men har lagt det til side for øjeblikket og må leve med det jeg har. tak for hjælpen