Avatar billede knso00 Nybegynder
27. maj 2007 - 15:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

OSCommerce og MD5 giver "Declined Transaction"

Hejsa,

Jeg kæmper med at få en OSCommerce til at gennemføre testbetalinger i min webshop. Jeg bruger ePay som betalingsmodul og testbetalinger går fint igennem og registreres i deres system. Jeg har fået at vide af dem, at jeg skal slå MD5 fra og det er også slået fra inde i ePays system.
Men hver gang jeg kører en testbetaling igennem, så melder den tilbage til OSCommerce, at betalingen er afvist. Jeg kan ikke finde nogle steder i OSCommerce setup, hvor man kan slå MD5 fra eller evt. finde ud af, hvilken MD5-key jeg kan bruge, hvis jeg slår det til inde i ePay.
Som I måske kan høre, så aner jeg meget lidt om det her - har først lige fundet ud af, hvad MD5 sådan cirka handler om.

Altså: Hvor kan jeg slå MD5 fra i OSCommerce?
Eller: Hvordan finder får jeg MD5 i OSCommerce til at arbejde sammen med ePays system?

Håber nogle kan hjælpe!

;) Kasper
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 15:53 #1
I Betaling -> ePay modul -> Kan du ikke slå MD5 fra der ?

Hvorfor skal du slå MD5 fra det lyder da skørt !
Avatar billede knso00 Nybegynder
27. maj 2007 - 17:16 #2
Jo det kan jeg godt - men jeg troede også det skulle slåes fra i OSCommerce? Jeg kan godt slå det til inde i ePay, men så spørger den om en key af en slags... og det har jeg ikke. Så jeg havde forstået, at jeg bare skulle slå det helt fra. Men det skal jeg måske ikke? Og hvad gør jeg så med den her key?
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 17:41 #3
osCommerce bruger modulet til at sende betalingen, hvis de beder dig om at undlade at sende MD5 så er det i modulet !
Avatar billede knso00 Nybegynder
27. maj 2007 - 17:47 #4
Ah ok - har du en idé om, hvor i modulet, jeg slår det fra?
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 19:43 #5
Kender ikke ePay modulet, men jeg undres stadig over hvorfor du skal slå MD5 fra ! Jeg har altig brugt MD5 i alle løsninger
Avatar billede knso00 Nybegynder
27. maj 2007 - 20:16 #6
OK - hmm ja så skal jeg måske også gøre det samme. Hvis jeg nu går ind og slår det til i ePay, ved du så hvad det er for noget "key" jeg skal taste ind? Jeg går ud fra at det er en eller anden krypteret kode, der sikrer at betalinger er valide? Men jeg har bare aldrig set nogen MD5-kode? Er den i OSCommerce et sted?
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 20:20 #7
Nej MD5 koden ser du sikkert hos ePay
Avatar billede knso00 Nybegynder
27. maj 2007 - 22:59 #8
OK - tak for hjælpen - jeg er blevet lidt klogere på det nu - send bare svar, så giver jeg point.
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2007 - 01:22 #9
Svar.