Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2007 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billedsøgning, der kan finde duplikater

Findes der et billedsøgningsværktøj, hvor man kan søge om der findes ens billeder rundt om på nettet?
Jeg synes jeg har set fotoet http://login.tv2.dk/picture.php?userid=5252036&checksum=c9d3fae0dd19f8ce7295013dd74192d5 et andet sted - men ved ikke hvor - så jeg vil gerne se om det samme billede findes et andet sted.
Avatar billede lund_dk Praktikant
25. maj 2007 - 18:08 #1
det tror jeg ikke du skal regne med..
tror bestemt ikke det er teknisk muligt søge ALLE billeder igennem på nettet og tjekker efter kopier..

Men opfind sådan et værktøj, og sælg det til google, så bliver du rig :D
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2007 - 18:25 #2
Google har faktisk allerede Image search, hvor de har gemt kopier af en masse forskellige billeder fra nettet.
Man kunne, hvis man havde adgang til den database, beregne en checksum, fx crc32 eller md5, af hver enkel fil, og så simpelthen søge efter steder hvor der er duplikater: Når der så findes duplikater checker man, om de to originaler er totalt identiske.

Dette vil dog ikke virke for billeder der "ligner" hinanden - et sådant projekt vil kræve ekstremt meget processorkraft.
Avatar billede groop Nybegynder
25. maj 2007 - 20:49 #3
En sådan tjeneste findes ikke online endnu.

Tilføjelse:
Teknikken bruges blandt andet til at identificere spam. Yderligere er Microsoft på vej med et produkt der kan bruges til at skabe relationer mellem billeder, matche billeder eller finde billeder i billeder. Se mere: (http://labs.live.com/photosynth/). Det skulle undre mig om ikke dele af offline versionen kommer online.
Polar Rose bruger såvidt jeg ved også teknikker der ligner dem kezze nævner hvorefter tags tilføjes. Tjenesten er dog endnu ikke tilgængelig.
Avatar billede groop Nybegynder
25. maj 2007 - 20:53 #4
Glemte et link til http://www.polarrose.com/
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2010 - 03:29 #5
Der kom aldrig noget brugbart svar - derfor lukkes tråden.

http://www.tineye.com/ er dog blevet lanceret i mellemtiden.