Avatar billede cdull Nybegynder
25. maj 2007 - 11:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Event i usercontrols raises kun ved klik 2 gang.

Jeg har et lille problem, som stopper mit arbejde. Har prøvet alt muligt, læst om page life cycles, og jeg tror det har noget med det at gøre.

Jeg har en main.aspx page som loader en usercontrol.
Denne usercontrol loader endnu en usercontrol, som så har en button med sin egen event.

klikker jeg på denne button for at raise den event, fanger den ikke eventen. Men loader alt igen og kører pageload på denne subcontrol en gang til.
Klikker jeg nummer 2 gang på linket, bliver eventen raised.

Jeg går ud fra at eventen ikke registreres korrekt første gang.
Men hvordan kommer jeg igennem det her problem ?

På forhånd tak guys.
Avatar billede cdull Nybegynder
25. maj 2007 - 11:42 #1
Som brugeren "neoman" så klogt nævner i dette indlæg http://www.eksperten.dk/spm/779966, tror han at det har noget med ID'erne at gøre. Jeg har så kigget lidt ekstra på det og kommet frem til nedenstående.

On first load
    <a id="ctl03_ctl00_lnk2" href="java script:__doPostBack('ctl03$ctl00$lnk2','')">Sub2 klik</a>

First time Click.
    <a id="ctl02_ctl00_lnk2" href="java script:__doPostBack('ctl02$ctl00$lnk2','')">Sub2 klik</a>

Second time
    <a id="ctl02_ctl00_lnk2" href="java script:__doPostBack('ctl02$ctl00$lnk2','')">Sub2 klik</a>

Som der kan ses er id ikke det samme første gang der loades, og første og første gang eventen Click raises.
Hvordan giver jeg dem et lidt mere statisk ID ?
Avatar billede cdull Nybegynder
25. maj 2007 - 12:14 #2
Nu har jeg fået det til at virke, ved at kæmpe lidt med det og læse diverse fora.
Til andre som skulle være i samme problem er det fordi ID's er forskellige når Usercontrols loades dynamisk.
Jeg havde ikke angivet noget ID til de USercontrols som jeg loaded.

Nu har jeg angivet ID, og det hele virker.

Tak til Neoman for at pege problemet ud, selvom det var et wildshot som du selv sagde.
Smid et svar for point, du har fortjent dem.
Avatar billede neoman Novice
25. maj 2007 - 12:41 #3
Tihi - har selv trådt på alle disse miner for blot nogle få uger siden, så derfor kunne jeg huske alle de problemos og årsager :) Fint du fik det til at virke !
Avatar billede cdull Nybegynder
25. maj 2007 - 16:21 #4
Det er en bitch når man sidder med det.
Har siddet med denne problematik i flere uger, og udskudt den.