Avatar billede ricky Nybegynder
29. november 1999 - 11:31 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

World Online / ISP der sparker r...

Jeg skal finde en ny ISP. Der skal i første omgang køres ISDN.

kan I ikke komme med nogle gode bud på ISP'ere der leverer kanon ydelse ?

Hvad med World Online ?
Avatar billede gnarf Nybegynder
29. november 1999 - 11:39 #1
Jeg har selv rigtig gode erfaringer med get2net, meget stabil god ydelse.

Da jeg prøvede worldonline var det noget ustabilt lort, men det kan vel have ændret sig. Cybercity var også ustabilt i starten, men det fik de rettet op på.

Worldonline er nok de billigste i øjeblikket.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 1999 - 11:53 #2
Worldonline har fået rettet en del på det, men om det er helt godt kan jeg ikke rigtig finde ud af, men ellers lyder get2net som et godt bud.
Avatar billede kgl Nybegynder
29. november 1999 - 13:17 #3
Tele Danmark Internet er vel nok den bedste udbyder. Tele Danmark Internet kundeservice er gratis og servicen er højnet betydeligt!. Selve opkoblingen kører desuden meget stabilt.

De er ikke de billigste, men tíl gengæld betaler man heller ikke 5kr./min. for support som hos mange af de andre udbydere.
Avatar billede mike@work Praktikant
29. november 1999 - 14:10 #4
Næææ men tilgengæld bruger du også en halv arbejdsdag på at vente på at komme igennem - Så jeg ved ikk hvad der er dyrest ;-)

I bund og grund er det jo HELT individuelt hvad man lægger vægt på hos en udbyder. Det jeg syntes vægter stort, kan have en mindre plads i din bog - Sådan er det bare !!!

Men de klare fakts kan ingen løbe fra - Kig forbi mint (www.mint.dk) så danner du dig et godt billede af hvad der sker på ISP-fronte pt !

Jeg har prøvet:
Image (WorldOnline)
Cybercity
Tele DK

Alle med ISDN - Og jeg syntes ikke der er den store forskel i den service de udbyder.
Avatar billede getalife Nybegynder
30. november 1999 - 01:10 #5
Jeg har haft ISDN ved Tele Danmark Internet i et år nu og har ALDRIG haft problemer med at blive koblet af eller lave hastigheder pga. manglende båndbrede på serveren.
Den viden jeg ligger inde med om forskellige ISP'ere, i forbindelse med mit arbejde, viser mig at TeleDK vil være det klart bedste forslag.
Jeg har forsøgt med samme termina-adapter(Eicon Diva TA), samme PC, samme linie, men forskellige ISP. Der er en forskel på op til 4 Kb. Det skal lige understreges at jeg har lavet dette i min fritid og har intet med min arbejdsplads at gøre.
Du kan også se den undersøgelse Teknologisk Institut har lavet for et par måneder siden om de forskellige ISP'ere.
Jeg tror dette er lidt af et religionsspørgsmål.. alle har en mening.. og alle har ret til en..

VH
Kim

Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark
Internet.

Avatar billede getalife Nybegynder
30. november 1999 - 01:20 #6
Mike@work>>
Jeg tror at du enten er forudindtaget eller også er det lang tid siden du har haft kontakt til Tele Danmark Internet.
Tele Danmark Internets ventetid har været UHYGGELIG langt oppe. Dette er desværre en af de ting de konkurerende ISP'ere stadig trækker kunder på... Misinformation..
Så en god ide ville være at bygge sine udsagn på tidssvarende facts og ikke ting der er sket for op til 1/2 år siden. Det er jo trods alt "Eksperten" :o)

Venlig hilsen
Kim

Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet.
Avatar billede mike@work Praktikant
30. november 1999 - 09:46 #7
GetaLife >> Det er ikke mindre en 1 måned siden jeg havde problemer med mit tele dk abb. Jeg lyver ikke når jeg siger at jeg sad i 20 min og ventede med en eller anden popsanger i øret !!!!!! Jeg ved ikke om det er tidssvarende nok til dig ???

Måske smitter Tele Dk's dårlige image også af, det kan jeg ikke benægte, som f.eks. at man skal vente 3-4 uger på at få ISDN oprettet, det syntes jeg sgu da er for dårligt og i mine øjne et klart bevids for at Tele dk tydligt udnytte sin monopol-status. jeg har på fornæmmelsen du vil prøve at forsvare dig mod mit synspunkt, men så lad mig stille dig et spg: Tror du ved dine fulde fem at Tele DK ville være 3-4 uger om at oprette ISDN-forbindelser hvis der var 2,3 eller 4 om budet ???

Jeg mener bare stadig at hvad ydelse og drift ect så er der ikke den store forskel på de store udbydere vi har i dag - Konkurrencen er blevet så forfinet at det er marginaler der skiller dem fra hinanden - Marginaler som hverken du eller jeg kan måle.

Så Ricky: Gå på rov - Alle de store udbydere tilbyder i dag gratis tilmeldning. Jeg har altid minimum to udbydere, så har jeg altid mulighed for at teste dem overfor hinanden, komme på nettet hvis en af dem er nede eller hvad man nu kan bruge dem til - Og når så kan jeg fravælge den eller de udbydere jeg syntes mindst om...
Avatar billede getalife Nybegynder
30. november 1999 - 10:16 #8
Mike@work > Underligt.. Der må være sket en fejl i telefonsystemet lige da du ringede ind (og kun for dig), for telefonsystemet er indrettet sådan at der max kan gå x antal _sekunder_, før du får fat på en medarbejder. Så derfor er jeg da ked af hvis du har ventet i 20 min.

Du blander desværre tingene lidt sammen. Tele Danmark Internet og ISDN Kontoret har ikke noget med hinanden at gøre. De to afdelinger har ikke noget med hinanden at gøre.. dvs. forskellige chefer og forskellige ansatte. Derfor er det svært for mig at svare på hvorfor en ISDN oprettelse tager den tid det tager desuden har det ikke så meget at gøre med det oprettede spørgsmål.
"Marginaler som hverken du eller jeg kan måle".. det ved jeg nu ikke. Nu ved du ikke hvad min jobfunktion er. (og jeg har ikke lyst til at proklamere det her)

Men okay.. vi ser åbenbart forskelligt på tingene :o)

Venlig hilsen
Kim

Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet.
Avatar billede mike@work Praktikant
30. november 1999 - 10:55 #9
GetaLife >>
Mht Telefon og vente tid - Så må der være sket en fejl !!!! I er tilgivet....

Jeg blander ikke tingene sammen. Jeg siger jo netop at det image som som Tele DK har opbygget gennem tiden ikke er det bedste en virksomhed kunne ønske sig. Og Så er det for mig ligegyldigt hvem der sidder og trækker i hvilke tråde - Jeg vil ha' at der IKKE går 3-4 uger før min ISDN kommer, jeg vil ha' jeg kan komme på internettet når JEG ønsker det, og jeg vil ha' den frihed til at vælge.

På den regning jeg har fået ind gennem brevsprækken til mit ISDN står der Tele DK, på de regninger jeg får ind når jeg skal betale mit forbrug står der Tele DK, så for mig er det da ligegyldigt om der er 100 forskellige chefer eller 1.

Jeg har måske haft 2-3 possitive kontakter med Tele DK ud af måske 12 stk. OG det kan ikke undgås at den negative effekt vil smitte af på resten af virksomheden når vi snakker en stor koncern som Tele DK.
Avatar billede ricky Nybegynder
30. november 1999 - 11:10 #10
Hmmm... I er sgu egentlig ikke til megen hjælp.

Både her og på mint.dk er der umiddelbart rimelig ligevægt mellem gode og dårlige oplevelser.

mike@work får pointene for tilsynladende bedste råd: 'prøv dig frem'.
Avatar billede getalife Nybegynder
30. november 1999 - 11:35 #11
Mike@work > Jeg kan godt forstå dig.. 3-4 uger er lang tid at vente. Jeg ved som sagt ikke hvorfor, men der må være en god grund til det. Der er jo intet firma der vil lade kunder vente unødigt.

Venlig hilsen
Kim

Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet.
Avatar billede winkill Nybegynder
30. november 1999 - 13:14 #12
Mike@work >> Hvis jeg har forstået dig ret så er du træt af at det tager 2-3 uger at oprette/konverterer til ISDN og jeg kan godt forstå at du gerne ville have ISDN samme dag som du bestiller det, men jeg kan se flere grunde til at det tager tid.

For det første skal det i mange tilfælde koordineres mellem den teknikker som skal ordne det på centralen og teknikkeren som kommer ud til dig og sætter net terminalen op.
Dernæst skal det administrative være i orden og der skal tages hensun til eventuelle specialaftaler mv. eks. vidersalg (fast forvalg).
Derudover er der mange andre end dig der skal konverteres til ISDN, og der er en fysisk grænse for hvor mange teknikkere der kan arbejde på samme central uden at de går i vejen for hinanden.

Så selvfølgeligt ville det være fedt hvis man 'bare' konverterede til ISDN, men der er et par tekniske detaljer der skal være på plads først.

Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark eller Tele Danmark Internet.
Avatar billede mike@work Praktikant
30. november 1999 - 15:43 #13
Punkt 1: For at være helt præcis så ventede jeg 3½ uge på at Tele DK fik lavet min eksisterende linje om til ISDN. Og Nej - jeg ønsker ikke nødvendigvis at få det til at kører 5 min efter jeg vælter ind af døren med min NT-Box, men 3 uger er sgu for lang tid, når man HAR BETALT ! Det holder bare ikke i min bog.

Punkt 2: Hvorfor tilbyder Tele DK så at man selv kan sætte sin NT-Box op, så er der ingen kordinering - Hvorfor tager det så stadig 3-4 uger ???

Punkt 3: Hvad har ISDN med fastforvalg og gøre ?!?!?! Et par af minie kollegaer har da også måtte vente 3 uger inden han har fået sit ISDN til at kører - Og han har som du sikkert har gættet ikke forvalg.

Punkt 4: Jeg er helt sikker på at Tele DK har tjent så mange penge på at oprette ISDN-forbindelser til det danske folk at jeg har svært ved at forstille mig at der ikke skule være råd til at evt en eller hvormange flere teknikere der nu kan være på en central, kan sidde og oprette ISDN-forbindeler FAST så i ungår de lange vente tider ?!?!?!?

Punkt 5: Jeg er enig i at "...et være fedt hvis man 'bare' konverterede til ISDN...", og jeg er endda enig i at "der er et par tekniske detaljer der skal være på plads først" - Men så er den heller ikke længere - Jeg kan endnu engang fremsætte mit spg, men med modificationer:

Tror du, ved dine fulde fem, at Tele DK ville være 3-4 uger om at oprette ISDN-forbindelser hvis der var 2, 3 eller 4 om budet OG det var nogle tekniske detaljer der skulle på plads først ???

Jeg tror jeg har et svar til jer - Hvorfor er der så stor kunde flugt fra Tele Dk (mht Fast telefoni) og over til de andre telefonselskaber ?? Fordi man kan og fordi folk er så trætte af Tele DK at det halve kunne være nok. Hvad sker der når Tele DK ikke længere har monopol på ISDN oprettelser, og andre tele-selskaber kan tilbyde at sætte ISDN op til private ?!?!? Kunde-flugt !!!
Avatar billede getalife Nybegynder
30. november 1999 - 15:51 #14
I følge Henning Dyremose (sagt i en TV udsendelse for ca 3 uger siden, sammen med 2-3 andre direktører for andre teleselskaber)
"Vi har fået 218.000 nye kunder i år...hvor mange har i andre fået ?"

Punkt 1-5: Tjaaeh... jeg ved det ikke.. snak med dem der har ansvaret for oprettelse af ISDN.

Venlig hilsen
Kim

Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet.
Avatar billede mike@work Praktikant
30. november 1999 - 16:15 #15
getalife >> Kanon argument fra en insider !!!!!!

Hvad er en ny kunde i Tele Dk i øjne ??? At en person opretter et abbb ??? Nyt telefonnummer, eller hvad ??? For det er jo en kendsgerning at for at benytte forvalgskode så SKAL man ha' abb hos Tele DK, det samme gælder jo ISDN ?!?!?!? Problemet er jo at Tele DK har monopolet på kobberet i jorden - Det vil sige at skal andre tele-selskaber ind, så skal kunden betale til Tele DK...

I rest my case !
Avatar billede winkill Nybegynder
30. november 1999 - 17:03 #16
mike@work >> Hvor mange teknikkere kan der være pr. m2 når hver teknikker skal have plads til at udføre sit arbejde!?!

Jeg er sikker på at hvis et andet selskab begyndte at udbyde ISDN linier så ville det tage betydeligt længere tid end 2-3 uger at få ISDN ved det selskab. Det skulle nemmeligt først grave kabler ned mellem dig og deres nærmeste central.
Gjorde de tilgengæld det ville de slippe for at betale til Tele Danmark, lige som at man slipper for at skulle betale til DSB eller who ever, hvis man selv går ud og lægger tog skinner til sige godstoge.

Hvis man ikke selv har det 'hardware' der skal til for at udbyde en service kan man som regel leje sig ind hos andre, men man skal selvfølgeligt betale for det.

Tele Danmark har ikke monopol på at putte kobber i jorden, de er bare de eneste der gør det.

Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark eller Tele Danmark Internet.
Avatar billede hallum Nybegynder
15. december 1999 - 21:09 #17
Jeg har prøvet følgende udbydere med ISDN:

TeleDanmark :-(((
Image (worldonline) :-((
CyberCity :-((
Mobilix :-)

Specielt worldonline var god indtil jeg skiftede til deres 1049 som ikke virker specielt stabilt. Modtager i øvrigt konstant mails om at det er nede.
Cybercity er ustabilt..

Mobilix, som jeg har kørt med i 2 uger virker rimeligt stabilt og hurtig hotline om end endnu ikke eksperter..

Teledanmark kommer man aldrig igennem til deres hotline.
Avatar billede getalife Nybegynder
15. december 1999 - 21:24 #18
Endnu en der ikke kender den nuværende situation og udtaler sig om hvordan tingene var for 6 md. siden.
Hvornår mon man slipper for det ?
Avatar billede getalife Nybegynder
15. december 1999 - 21:28 #19
Glemte lige:
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark eller Tele Danmark Internet.
Avatar billede cyberfox Nybegynder
23. december 1999 - 01:52 #20
TeleDanmark er bare en stor pengemaskine, tag f.eks. deres ISDN "tilbud" : det er gratis i oprettelse hvis du selv sætter NT box'en op, NÅR du så skal af med ISDN igen ( det er jo noget forældet L... allerede nu og er 150.- dyrere pr md.) så skal der en tekniker ud og pille den box du selv satte op!!!
Gæt hvem der skal betale for det

Avatar billede getalife Nybegynder
23. december 1999 - 09:15 #21
cyberfox>
Jaeh.. Teledanmark ER nu engang en firma.. og underligt nok.. så syntes aktionærene at det er bedst hvis sådan et tjener penge.

Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark eller Tele Danmark Internet.
Avatar billede !asp Nybegynder
01. maj 2000 - 16:30 #22
Hvad med uni2 ? Har nogen erfaringer med dem?