Avatar billede tofte Juniormester
19. maj 2007 - 10:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Generer billede fra punkter

Hej.

Jeg har brug for et script/component - gerne gratis(dog ikke et krav) - som kan læse punkter i en datafil og plotte dem, så det til sidst bilver en graf.
Se eksempel på
http://omlc.ogi.edu/spectra/PhotochemCAD/html/di-Et-2,2-cyaninedye.html

Det behøver ikke være asp.net, det skal bare kunne køre fra en webside og genereres dynamisk.

Rasmus

Avatar billede crazysnap Seniormester
19. maj 2007 - 22:44 #1
Hej tofte,

Prøv f.eks. at kigge på NPlot (http://netcontrols.org/nplot/wiki/), det er et gratis komponent til at plotte alle mulige former for 2D-grafer i både ASP.NET og Windows.Forms. Jeg ved godt du skriver den skal kunne læse punkter fra en datafil, men det tror jeg du får svært ved at finde nogen grafer som kan automatisk (medmindre punkterne er gemt i en eller anden form for standard).
Anyways, det er vel også meget nemt selv at skrive en lille metode som hiver punkterne ud af filen og indlæser dem i graf-komponenten. :)

Mvh.

- Snap :)
Avatar billede tofte Juniormester
20. maj 2007 - 21:01 #2
tak jeg kigger på den. Smid et svar.
Avatar billede crazysnap Seniormester
20. maj 2007 - 21:02 #3
Det var så lidt og svaret kommer her! :)

Mvh.

- Snap