Avatar billede lonerangr Nybegynder
18. maj 2007 - 09:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internt netværk

Jeg er ved at oprette et netværk med 5 PC'er på en ny internetforbindelse fra Fuzion, der har tilsendt en specialkonfigureret Linksys router.

Jeg har på PC1 oprettet forbindelse til nettet med de tilsendte oplysninger om:

WAN ipadressse
Subnet maske
Default gateway

Primær DNS
2 x sekundær DNS

Det gik fint. Efterfølgende prøvede jeg at tilkoble vores gamle Linksys router , der også bruges til trådløs adgang til nettet via bærbare PC'er, til den nye router. Den gamle konfigurerede jeg med de samme oplysninger, og det gik også fint. Men KUN med en PC ad gangen.

Når jeg starter PC2 efter PC1 kommer der melding om ipkonflikt, og PC2 kan ikke få forbindelse med nettet.

På den gamle internetforbindelse havde jeg fast IP, og det har jeg også på denne.

Jeg har ikke ændret noget i det interne netværk, og er i tvivl om det er her der skal sættes ind.

Jeg er helt lost....

Anybody ??

Jeg er helt lost.
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2007 - 09:40 #1
har du flere faste ip-adresser? du kan jo ikke bruge den samme WAN ip flere gange.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
18. maj 2007 - 10:00 #2
WAN ip'en er den jeg har fået oplyst pr brev. Hvis jeg går ind på min side hos Fuzion kan jeg se at der er oprettet 2 netværk med andre adresse, men ved ikke helt om det er noget jeg kan bruge.

Jeg har haft fat i supporten, og fået at vide at jeg skal sætte pc'en til DHCP, hvilket den også er, og at jeg IKKE skal konfigurere diverse adresser, hvilket i min verden betyder at det skal være som før..

Det dutter bare ikke...
Avatar billede jazzjack Nybegynder
18. maj 2007 - 10:32 #3
Er den gamle router på samtidig med den nye? (En router flytter data fra et net til et andet).
Giver begge routere ip adresser via DHCP? (der må kun være een dhcp server på nettet)
Kan du få flere pc'er igennem til internettet via den nye router uden den gamle er på?

Det lyder lidt som om at du har 2 dhcp servere (begge routere) som begge vil tildele dine pc'er ip-addresser. Det kan let give IP-konflikt. Hvis du så heller ikke har opdelt dit hjemme netværk i forskellige netværk, så er det svært at bruge 2 routere.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
18. maj 2007 - 10:51 #4
Problemet er umiddelbart løst.

Den tilsendte router har i princippet ikke længere routerfunktion, og den gamle SKULLE sættes i enden af den. Herfra skulle der ikke ændres noget overhovedet.

Jeg koblede på, slettede de ændringer jeg havde foretaget, og "PUFF" var det hele på nettet.

Smid svar begge to, og jeg deler pointsa imellem jer...
Avatar billede jazzjack Nybegynder
18. maj 2007 - 11:12 #5
Håber at jeg hjalp lidt på vej :-)