Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2007 - 00:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 eller flere Internet Domains på samme Notes server

Hej,

Jeg har store problemer med at få Notes til at acceptere mails til Domæner.

Behovet går på at man har flere domæner (fx test1.dk, test2.dk osv) tilknyttet den samme Notes server og at man så på Person dokumentet kan sætte flere adresser på fx at jeg modtager både it@test1.dk og leif@test2.dk i samme mailbox

Jeg har tilføjet domænerne til "Allow messages to be sent only to the following external internet domains", men når jeg sender på leif@test2.dk så kan jeg se at serveren modtager den, men forsøger at sende den igen (Den looper indtil den bliver træt)

Kan du hjælpe vil jeg blive glad

/Leif
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2007 - 00:05 #1
Der ligger et billede på:
www.ljnet.dk/exp/778926
Avatar billede jogii Nybegynder
18. maj 2007 - 16:28 #2
I "Global Domain" dokumentet skal du indtaste test2.dk som sekundær domæne.
Så accepterer alle servere både det primære (test1.dk) og det sekundære. Du kan indtaste så mange sekundære domæner som du lyster.

Men du skal også fjerne den indstilling du har på Konfigurationsdokumentet. Det er en forkert indstilling. Det vil betyde at du kun kan sende til dig selv. Og det er jo ikke hvad du virkelig vil.
Avatar billede jogii Nybegynder
18. maj 2007 - 16:29 #3
Det globale domæne dokument finder du i adressebogen under Messaging og Domains
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2007 - 16:43 #4
Jeg havde faktisk fået det til at virke lige før du skrev, men smid et svar.
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2007 - 16:47 #5
Hvad anbefaler du egentlig af Spam & Virus scan ?
Avatar billede jogii Nybegynder
18. maj 2007 - 21:53 #6
Min DNS-provider (Gratisdns.dk) har mail relay, som understøtter greylisting. Det sparer mig for 90% spam uden at jeg skal gøre noget. Kan varmt anbefales.
Ellers virker Trend hederligt, men jeg er lidt lunken med diverse Antivirus løsninger direkte på Domino servere. Det har jeg før haft dårlig erfaring med, da mange af disse løsninger kan nedlægge serveren. Deciderede SPAM/Virus boxe kan jeg efterhånden bedre lide og også externe løsninger som virus112 eller lignende.
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2007 - 22:02 #7
Du kører bare mxbackup eller hvordan ?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2007 - 22:05 #8
Jeg overvejer en Linux med noget Virus og Spam scan lidt ala externe løsninger eller Barracuda boxen