Avatar billede fb2700 Nybegynder
17. maj 2007 - 15:37 Der er 9 kommentarer

Sort/hvis tv skærm - når jeg kobler min pc skærm til?

Hej Spywarefri
Har tidligere haft stor glæde af jeres side, og prøver nu her at få softwarehælp - hvis i altså kan!
Jeg har end DELL 5150 PC, som for et par måneder siden gik ned, med det resultat af jeg måtte slette alt på harddisken - sur da jeg ikke havede taget sikkerhedskopi.
Når men nu til mit problem:
Efter at have genindstalere alle mine programmer (originale) kom turen til NVIDIA (program så jeg kan se min pc skærm på mit TV.) Det gik også fint men, vises nu i sorthvid. Dog er det sådan at ved opstart vises DELL logo i farver, men herefter bliver alt s/h. Før mit hardisk problem havde jeg ikke dette problem.
Håber der er et qvikt hoved der kan hjælpe - på forhånd tak. Frank
Avatar billede fb2700 Nybegynder
17. maj 2007 - 16:05 #2
Tak for dit svar, men tro mig det har jeg prøvet, uden det ønskede resultat. Men tak for interessen i mit problem.
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. maj 2007 - 19:26 #3
Hvilke type tv-out kører du? s-vhs? http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=9509 colofix klarer den sag
Avatar billede fb2700 Nybegynder
18. maj 2007 - 10:44 #4
Tak for din interresse. Umiddelbart ved jeg ikke ikke hvilke kabel jeg bruger. I mit TV er det schart (sikkert stavet forkert)stik, men jeg tror ikke det er problemet, idet jeg jo ikke har ændret stik - og jo tidligere har kunnet se internet tv på mit tv i farver. Husk også at jeg ved opstart af PC får farver på mit TV f.eks. det blå DELL logo og Windows XP´s mange farver.
Det hjælper heller ikke hvis jeg NVIDIA menuen feks vægler tvet fremfor klon. så jeg syntes jeg har prøvet alt, og undre mig virkelige over havde der er sket efter mine hardiskproblemer (genindstaleret)
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2007 - 11:09 #5
s-vhs er rindt sort stik med mange ben i, composite er et gult stik og ligner mere dem til playstation mm
Avatar billede fb2700 Nybegynder
18. maj 2007 - 11:34 #6
Yes det er et sådant jeg har.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2007 - 12:44 #7
øhh hvilket?
Avatar billede fb2700 Nybegynder
18. maj 2007 - 13:50 #8
composite med gult, hvidt og sort smlet i scart stik
Avatar billede fb2700 Nybegynder
22. maj 2007 - 00:57 #9
Har idag bemærket noget mærkeligt.
Hvis jeg afindstalere Nvida, og derefter sætter en dvd på og afspiller den, så er mit tv i farver! Og når jeg så igen tænder min PC, beder den om disk (CD-rom) fra NVIDA og beder min indstalere den - hvilket jeg så gør, med det resultat, at jeg igen får sort hvis skærm nar jeg afspiller dvd film. Bemærk der er fortsat faver på ved opstart af pc, hvor den viser det blå DELL logo, og Windows WPs farve logo på min tv skærm, hvorefter det som nævnt alt (på mit tv) bliver sort/hvid. Jeg fårstår det ikke!
håber virkelig at der er en der kan hjælpe.