Avatar billede denser80 Nybegynder
16. maj 2007 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MSIE scrollbars

JEg er ikke helt 100 på om dette egentlig er et css-spørgsmål, men jeg har skrevet en simpel side til at bruge som baggrund i windows.
Et af de primære formål med siden er dynamisk kontinuerlig udskiftning af baggrundsbillede.
Jeg kører med en opløsning på 1280x1024, og et billede af de dimensioner bliver vist i sin fulde størrelse hvis indsat som baggrundsbillede via den 'normale' funktion i windows, men hvis jeg indsætter et baggrundsbillede på 1280x1024 som baggrund på den simple html side bliver desktoppen 'forstyrret' af scrollbars, og det samme gør mit "CoolInfo" vindue der normalt er placeret nederst i højre hjørne af desktoppen, men ændrer jeg selv desktoppen til at bruge html siden bliver coolinfo rykket i scrollbarens bredde til venstre og op.
Så kan man ikke med css fortælle at vinduet/siden ikke skal have scrollbars? Det behøver jo heller ikke være DOM-css da det er MSIE der viser en desktopside, og jeg ser ikke lige noget sted man kan ændre på dét. Standardbrowseren, ja, men ikke hvem der skal vise indhold på desktoppen.
Avatar billede roenving Novice
16. maj 2007 - 15:07 #1
overflow:hidden; på enten eller både/og html- og body-elementet efter evt. doctype !-)
Avatar billede denser80 Nybegynder
17. maj 2007 - 15:02 #2
minsæ'l du har ret :) der skulle bare en overflow style ind i html elementet .. troede egentlig html elementet som sådan var en 'tom' beholder.
Lav et svar og hent dine 15 :)
Avatar billede roenving Novice
17. maj 2007 - 15:08 #3
-- ikke hvis man skriver et fuldt korrekt html-dokument !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede denser80 Nybegynder
17. maj 2007 - 15:24 #4
har altid bare sat css ind som element i head eller på de enkelte tags, men det var så åbenbart bare det der skulle til :)
Avatar billede roenving Novice
17. maj 2007 - 15:34 #5
Tak for point ;~}