Avatar billede janegil Nybegynder
01. juni 2001 - 15:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

I-mærker (Smart Tags)

Hau! M$ Office XP I-mærker ser da ut til å konkurrere med XML\'s semantiske oppmerking? Bill må bare lage sin egen vri på en ny standard? Eller kanskje I-mærker ER xml?
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
02. juni 2001 - 11:02 #1
Alle MS nye tiltag er gennemsyret af XML. Det gælder selvfølgelig også smarttags. Så det fremgår af vedlagte url, så er smarttags baseret på xml.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/techart/ODC_stXML.htm
Avatar billede janegil Nybegynder
02. juni 2001 - 17:25 #2
Ja, ved nærmere ettersyn bruker smart tags temmelig dårlig XML. Mitt inne i XML-koden finner man kommaseparerte lister, det er jo ikke til å finne ut av for et standart XML-program. Sløvhet, eller lager de XML som er vanskelig tilgjengelig med vilje?
Avatar billede kedde65 Praktikant
10. juni 2001 - 00:24 #3
Smart tags kan opbygges ved hjælp af enten xml/html eller som de normalt bliver ved hjælp af et com komponent (dll).