Avatar billede rowdy Nybegynder
14. maj 2007 - 09:10 Der er 8 kommentarer

Computeren tænder, men vil ikke starte op

Som i overskriften tænder min computer, men siger absolut ingen former for lyde eller tegn på opstart. Jeg har ingen anelse hvad det kan skyldes. Min computer er godt nok et par år gammel, men er opgraderet end del hen ad vejen.

Jeg er ikke den vildeste haj til computere, men kan da lige informere at det er en Pentium 4(?) 2,8 Ghz med 1024 ram. Og der sidder et Geforce 6600GT i den.

Har i brug for uddybende detaljer skal jeg da gerne prøve at finde flere.
Avatar billede heeris Nybegynder
14. maj 2007 - 09:46 #1
Du siger godt nok at der ikke er nogle lyde eller andre tegn på at den er startet efter du har trykket på power knappen, men jeg må alligevel spørge, kan du se om der kommer strøm til strømforsyningen? Hvis du ikke kan høre den så evt. ved at se på blæseren i strømforsyningen bag på computeren.
Avatar billede rowdy Nybegynder
14. maj 2007 - 11:24 #2
Blæseren kører og der er lys i begge lamper i kabinettet. Den ene er vel den der viser computeren er tændt og der er strøm til, den anden må være den der blinker når den loader og den er rød. Dog blinker den ikke nu, men lyser fast.

Der kommer ingen bip lyde eller noget. Heller ingen svingninger, som man plejer at kunne høre når den starter op.
Avatar billede rowdy Nybegynder
14. maj 2007 - 18:30 #3
okay, jeg er nået så langt så jeg har fået den til at virke med et gemmelt gfx kort.

Er det GFX kortet der er brændt af?
Forbindelsen mellem graffik kortet og motherboardet?
Regner ikke med det er graffik kortet der suger for meget strøm, da jeg har kørt med det før.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. maj 2007 - 18:34 #4
du kan mærke om hdén køre, sæt en finger på når du starter op, så kan du mærke/høre om den spinner op.
Hvis ikke..så prøv en anden.
Avatar billede rowdy Nybegynder
14. maj 2007 - 18:43 #5
den virker fint
Avatar billede heeris Nybegynder
15. maj 2007 - 00:36 #6
Nar du har faet den til at virke med en andet grafik kort, er det sa det eneste du har gjort for at fa den til at virker?
Avatar billede rowdy Nybegynder
15. maj 2007 - 08:05 #7
Jep, det virkede med et ældre grafik kort, så jeg går ud fra det er mit 6600GT, der er stået af?

Burde det ikke holde mere end 1½ år, når det ikke engang er OC?
Avatar billede heeris Nybegynder
17. maj 2007 - 11:55 #8
Jeg kender til at grafikkort kan have indvirken på de mærkeligste ting. F.eks. har jeg oplevet at et grafikkort kunne forringe lyden eller helt fjerne den ved bestemte typer grafik. Jeg har selv været ude for at min stationære genstartede uden varsel pga. grafikkortet. Det lader til at være synderen i dit system og hvis det ikke er mere en 1½ år gammelt kan du få det byttet (såfremt du stadig har købsbeviset). Jeg vil forslå dig at tage sagen og kortet med tilbage til sælgeren og bede om en bytter.