Avatar billede ladyhawke Novice
10. maj 2007 - 20:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

sidenummer i Word 2007

Jeg vil gerne have følgende sidenummer i et dokument:

1.1
1.2
1.3.1
1.3.2
1.4
2.1
etc.

altså kapitel punktum underafsnit (hvis der er et) punktum sidenummer (som skal nulstilles ved hvert nyt kapitel (heading 1).

Er der nogen der lige kan greje den?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. maj 2007 - 17:22 #1
Ja, det tror jeg.

På Insert-fanen klikker du på Page Number, Format Page numbers. Klik af i Include Chapter number, vælg Heading 2 i Chapter start with style. Husk at sætte separatoren til punktum. Angiv derefter at sidenummereringen skal starte fra 1.

Indsæt sektionsskift før dine Headings 1 (så du får sidenr. 1 i hvert kapitel).

Så længe der ikke eksisterer en heading 2, vil Word i stedet referere til kapitelnummeret. Vær opmærksom på, at det er den sidste Heading 2 på en side, der er bestemmende for, hvordan din sidenummerering kommer til at se ud.
Avatar billede ladyhawke Novice
14. maj 2007 - 13:21 #2
Læg et svar... det var section breaks jeg lige havde overset - tak for hjælpen
Avatar billede word-hajen Nybegynder
14. maj 2007 - 14:22 #3
Velbekomme :-)