Avatar billede golyf Nybegynder
09. maj 2007 - 20:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Flytning af kode til App_Code

Jeg sidder og forsøger at lave lidt C# / ASP.NET.

I min default.aspx.cs fyldte jeg data i en menu med Menu1.Items.Add(new MenuItem(TopKat, "value", ""));

Det vil jeg gerne flytte over i en general funktion i App_Code. Hvordan gør jeg det?
Den brokker sig over at den ikke kan se Menu1, som forøvrigt kommer til at være på alle siderne (omend jeg nok kalder den noget andet.)
Avatar billede neoman Novice
09. maj 2007 - 21:00 #1
Dette spørgsmål har dr_chaos besvaret for mig i http://www.eksperten.dk/spm/776604 :-) - og din "menu1" skal så være en parameter af typen menu som du skal fodre ind i den metode (som du laver i app_code) når du kalder den.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. maj 2007 - 21:02 #2
DU skal gøre som neoman beskriver din metode skal se ud på denne måde:
public void AddMenuItem(System.Web.UI.WebControls.Menu menu1)
{
menu1.Items.Add(new MenuItem(TopKat, "value", ""));
}
Avatar billede golyf Nybegynder
09. maj 2007 - 21:09 #3
takker ... svar lige ... gerne begge :-)
Avatar billede neoman Novice
09. maj 2007 - 21:10 #4
og hvis din menu skal være på alle siderne - var det noget med en master page så ? så skal du kun lave den een gang for alle, og alle siderne som henviser til denne master page vil vise  menuen (og andre headers/footers/whatever) som der nu måtte ligge på master page'en.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. maj 2007 - 21:14 #5
svar :)
Avatar billede neoman Novice
09. maj 2007 - 21:16 #6
svar2
Avatar billede golyf Nybegynder
09. maj 2007 - 21:21 #7
Har du også et genialt link til noget om det med "master page" ?
Jeg mindes pludselig at have læst noget om det engang. Smart trick, da det hjælper med at holde ens design hele vejen igennem
Avatar billede neoman Novice
09. maj 2007 - 21:23 #8
der er masseri google men prøv denne her , ham Scott Gu er helt nede på jorden.
Avatar billede neoman Novice
09. maj 2007 - 21:24 #9