Avatar billede hey-hej Nybegynder
08. maj 2007 - 21:48 Der er 22 kommentarer

Problemer med Readon ATI grafik kort 9200 series

Hej.
Jeg har problemer med at få begge mine skærme til at fungere samtidig i et "udvidet windows system" Men jeg kan kun få "vga udgangen" til at vise skrivebordet. mens "dvi udgangen bare er slukket. jeg har prøvet alt, hvad jeg mente kunne gøres inde i ATI control center. men det har aldrig lykkes. mit ønske er: at få "dvi udgangen" til at være primær og "vga udgangen" til at være sekundær.
jeg har en computer der er 2 år gammel, hvis det kan være problemet... kan i hjælpe mig med mit ønske?

Tak på forhånd.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 03:25 #1
prøv nyeste driver, husk at sæette de gamle drivere først.

http://www.short-media.com/download.php?d=553
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 03:27 #2
Fra catalyst 6.6 er der ikke længere understøttelse for 9200 serien, så har du installeret den nyeste catalyst driver kan det være problemet. Den driver jeg linker til er den nyeste, bedste og sidste driver du kan finde til dit gfx kort
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 03:27 #3
sæette = slette
Avatar billede hey-hej Nybegynder
09. maj 2007 - 19:38 #4
Hey, nu har jeg gjort alt hvad du har sagt, MEN, jeg kan ikke få begge mine skærme til at vise noget. Og jeg kan slet ikke vælge at den skal køre dualscreen.
Så hvis du kan vejlede yderligere over hvad jeg skal, eller hvad problemet kan skyldes, så ville jeg blive glad.

MVH Morten
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 20:49 #5
altså hvis du højreklikker på skrivebordet, vælger egenskaber, fanebladet indstillinger, kan du der se 1 skærm eller 2?
Avatar billede hey-hej Nybegynder
09. maj 2007 - 20:54 #6
Jeg kan se 2.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 20:58 #7
ok marker skærm nr 2, sæt flueben i "udvid windows skrivebordet over til denne skærm" så skulle den være der
Avatar billede hey-hej Nybegynder
09. maj 2007 - 21:08 #8
Det har jeg prøvet og det virker ikke, så bruger den bare "vga udgangen" som primær og "s-vidio" som secundær" jeg skal have "dvi udgangen" til at vise primær og "vga udgangen" som sekundær.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 21:34 #9
sluk din com, sæt dvi skærmen til, start igen, så burde den være primær skærm, check i indstillinger at der er flueben i begge felter.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 21:34 #10
altså kun dvi skærmen sat til
Avatar billede hey-hej Nybegynder
09. maj 2007 - 21:38 #11
dvi skærmen er sat til. den er også tænd når man starter computeren, og så slukker den lidt før skrivebordet vises...
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 21:50 #12
ja men prøv med kun dvi skærmen til
Avatar billede hey-hej Nybegynder
09. maj 2007 - 21:51 #13
og tage vga skærmen ud?
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 21:58 #14
ja ud med alt på nær dvi skærmen
Avatar billede hey-hej Nybegynder
09. maj 2007 - 22:12 #15
nu prøvede jeg at slukke computeren og tage vga stikket ud. men det virkede stadig ikke...
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 22:16 #16
dvi skærmen tænder ikke?
Avatar billede hey-hej Nybegynder
09. maj 2007 - 22:26 #17
kun i starten, endtil lige før skrivebordet kommer frem... lige som da vga stikket var tilsluttet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 23:57 #18
lyder til der er problemer med dit dvi stik
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 23:58 #19
altså dvi porten på gfx kortet
Avatar billede hey-hej Nybegynder
10. maj 2007 - 10:47 #20
Og det betyder jeg skal have et nyt grafik kort ikke? og hvis jeg skal det, så er problemet at min computer er lidt over 2 år gammel, og de grafik kort den kan bruge, produceres ikke mere... skal jeg så købe en ny computer? eller har du et andet godt råd?
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2007 - 12:23 #21
er dit radeon 9200 ikke et AGP kort? Det kan du sagtens få.
Avatar billede hey-hej Nybegynder
11. maj 2007 - 20:28 #22
det ved jeg faktisk ikke, hvordan finder man ud af det?