Avatar billede darios51 Nybegynder
08. maj 2007 - 18:36 Der er 2 kommentarer

Grafikkort hvilket er bedst?

Har to grafikkort, et AGP Geforce FX5200 med 128 mb og et PCI Inno3D  Geforce 7300LE med 512 mb, hvilket er bedst?

og kan man have begge to sat i på samme tid og på den måde få bedre ydelse?
Avatar billede strata Nybegynder
08. maj 2007 - 20:14 #1
Du skal være opmærksom på hvilken port der er i dit bundkort, AGP eller PCI-E.

Hvis du vil bruge to graffikkort på samme tid skal du se om dit bundkort understøtter SLI, eller bare se om der er 2xAGP/PCI-E porte.

Dit Geforce 7300LE vil jeg klart sige er bedst, der er en del tests inde på www.tomshardware.com dog ved jeg ikke lige om netop de to kort er testet mod hinanden da de ikke helt er i samme "vægtklasse".

Jeg tror ikke du kan bruge begge kort samtidigt, især da det er til to forskellige porte.
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. maj 2007 - 20:19 #2
Du kan ikke bruge disse kort på samme tid. SLI/crossfire findes ikke til AGP og det skal være 2 identiske kort, så det er udelukket. Der findes bundkort der har både PCI-e og agp port men du kan ikke køre med begge kort på samme tid. Så du kan kun bruge et af kortene. Som strata er inde på skal du vide om dit bundkort har pci-e eller agp port for at finde ud af hvilket kort du skal bruge. 7300 kortet er klart det bedste kort af de 2.
Hvis du ikke ved hvilket bundkort du har, hent dette program http://www.majorgeeks.com/download4181.html det kan fortælle dig hvilket bundkort du har, så finder vi ud af resten derfra