Avatar billede paladin Nybegynder
01. juni 2001 - 09:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge til at åbne PCX-filer

Er der nogen der kan anbefale et program til at åbne pcx filer med ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. juni 2001 - 09:50 #1
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. juni 2001 - 09:50 #2
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. juni 2001 - 09:51 #3
Eller photoshop!
Avatar billede microtec Nybegynder
01. juni 2001 - 09:52 #4
De kan åbnes med \"Imaging\" som følger med Windows. Programmet findes i folderen \"Tilbehør\".
Avatar billede microtec Nybegynder
01. juni 2001 - 09:53 #5
Word kan også åbne en PCX-fil.
Avatar billede hobbez Nybegynder
01. juni 2001 - 09:55 #6
PCX
Originally developed by ZSOFT for its PC Paintbrush program, PCX is a graphics file format for graphics programs running on PCs. It is supported by most optical scanners, fax programs, and desktop publishing systems. Files in the PCX format end with a \".pcx\" ( pronounced dot -p-c-x) extension.

Brug ACDSee som kimrosgaard skriver, eller InfraView som er freeware(http://www.irfanview.com/english.htm).

/Rob

Avatar billede hobbez Nybegynder
01. juni 2001 - 09:57 #7
Og så kan Infranwiev åbne stort set alle former for grafikfiler :o)

/Rob
Avatar billede microtec Nybegynder
01. juni 2001 - 10:09 #8
Hvor begynde at installerer et ekstra program, når der allerede er flere programmer på PCne, som kan åbne PCX-filer?
Avatar billede hobbez Nybegynder
01. juni 2001 - 11:05 #9
Microtech >>

Hvis du har f.x. 10 filer liggende, og ikke kan huske hvad der er i dem, så er det dødens pølse, at åbne dem enkelvis, når du først har prøvet at bruge et program som ACDSee eller InfranView.

Og hvis du så til og med vil begynde at sortere/flytte billederne, slette nogen af dem osv, så kan du gøre det 25 gange hurtigere med et af disse programmer.

/Rob
Avatar billede microtec Nybegynder
01. juni 2001 - 11:14 #10
Tja, man skal bare passe på at man ikke hiver det tunge skyts frem, hver gang der er en lille opgave der skal løses.

\"Imaging\" som følger med Windows er faktisk et udemærket program :o)
Avatar billede paladin Nybegynder
01. juni 2001 - 11:22 #11
Tak til jer !! Kanon med hurtig respons !
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. juni 2001 - 11:22 #12
tak for points :)