Avatar billede leif Seniormester
05. maj 2007 - 11:11 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

I stil med MySQL Administrator

Hej,

Hvad er godt til når man er ny i at skulle oprette brugere og lign. at kontrollere at Brugeren kun har adgang til det han skal ?

Fx. i stil med MySQL Administrator som jo bare er til MySQL

Dvs. at jeg logger ind med brugeren og den viser mig hvad Brugeren må og har adgang til

På forhånd tak

/Leif
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. maj 2007 - 11:19 #1
Microsoft SQL Server Management Studio er ganske udemærket. Hvilken version er her tale om?
Avatar billede leif Seniormester
05. maj 2007 - 11:29 #2
Det er en Ver. 2000
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. maj 2007 - 12:03 #3
Der følger også et manager program med, kan dog ikke huske hvad det hedder.
Avatar billede leif Seniormester
05. maj 2007 - 12:04 #4
Der er Enterprise Manager, men beder ikke om Login
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. maj 2007 - 12:35 #5
Skulle den gerne, med mindre den er sat til autologin.

Du kan prøve Management Studio, og se om det virke hvis det er:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C243A5AE-4BD1-4E3D-94B8-5A0F62BF7796&displaylang=en
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. maj 2007 - 14:19 #6
Microsoft SQL Server Management Studio virker fint med sql server 2000. Jeg bruger det selv.
Hvis enterprise manager er installeret sammen med serveren vil du normalt kunne finde database serveren som local.
Avatar billede leif Seniormester
05. maj 2007 - 17:15 #7
Nu var det lige så meget for at se med en anden maskine og bruger hvordan man har adgang til ! Men er vi ikke enige om at hvis jeg ikke kører den på Local så skal jeg bare angive IPen eller et DNS navn på maskinen med SQL serveren ?
Avatar billede leif Seniormester
05. maj 2007 - 17:21 #8
Hmm, jeg synes da fint om Studio Express, men kan nogen sige hvorfor jeg fx. kan se at der andre databaser selvom jeg ikke har adgang til dem ?

Hvis jeg trykker på den får jeg fint af vide at jeg ikke må tilgå den men jeg kan se den !
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. maj 2007 - 18:12 #9
Studio Express og Management Studio,er det samme :)
Det er fordi at de broadcaster på port 1433 at de eksisterer. Mener jeg
Avatar billede leif Seniormester
05. maj 2007 - 18:35 #10
:) Ja, kært barn, mange navne

Så kommer det store spørgsmål, kan man få den til at lade være med det ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. maj 2007 - 09:03 #11
Ja ved at lukke for port 1433 på maskinen.
Muligvis også på andre måder men det ved jeg ikke med sikkerhed
Avatar billede leif Seniormester
10. juni 2007 - 17:29 #12
hmortensen og dr_chaos smid et svar så vi kan lukke.

Jeg bruger nu Microsoft SQL Server Management Studio med stor tilfredshed
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. juni 2007 - 17:40 #13
svar :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. juni 2007 - 17:49 #14
Og et svar :)
Avatar billede leif Seniormester
10. juni 2007 - 17:57 #15
Så lukker vi da !