Avatar billede huvohu Nybegynder
03. maj 2007 - 22:00 Der er 5 kommentarer

Blå skærm med tekst -blue screen of death?

Min skærm bliver blå og der kommer flg. tekst:
STOP: c000007b Unknown Hard Error.
Det anbefales at slukke og starte computeren igen. Under opstart laver den en check "of consistency" af diske og fortæller, at der er problemer med at læse en række filer og efter nogen tid kommer den blå skærm igen. Hvad gør jeg?
Med venlig hilsen
Henning
Avatar billede screem_brille Novice
03. maj 2007 - 22:05 #1
oftest en hardware fejl på disken, skaf en anden  disk, og installer windows, sæt den gamle til, og prøv at få så mange data ud som muligt.
Avatar billede aidan Nybegynder
03. maj 2007 - 22:26 #2
Der er sandsynligvis en harddisk fejl, eller nogle af systemfiler er beskadiget. Hvis du har data som er uundværlig, så skal du tage en backup af din harddisk ved hjælp af en DOS styret backup program (som Norton Ghost eller lign.). Det nemmeste er at download Hiren's Boot CD(søg "download Hiren's boot cd" på Google), da det indholder alt hvad du skal bruge.
Efter du har lavet backup, skal du vurdere om det kan betale sig at gøre mere med harddisken, da de er så billige nu. Hvis den er gammel, så vil jeg smide den ude, og købe en nye. Ellers kan du prøve med "HDD Regenerator" fra Hiren's Boot CD, eller en af de lignende utilities. Hvis der er nogen mulighed for at du kan få den erstattet under garanti, så skal du forsøge det (send ovenstående beskrivelse med) - dog ved jeg ikke hvordan og hvorledes harddisk garantier dækker.
Så skal du til at geninstallere på en nye harddisk. Efter du har geninstalleret Windows, kan du trække din data fra ghost image med "Ghost Image Explorer" fra Hirens Boot CD.
Avatar billede huvohu Nybegynder
03. maj 2007 - 23:25 #3
Begge svar er fyldestgørende, så jeg vil skaffe mig en ny harddisk snarest muligt og jeg har heldigvis kopier af de fleste af de vigtige filer.
Tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
03. maj 2007 - 23:49 #4
det var så lidt, men husk at luk spørgsmålet.
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede aidan Nybegynder
04. maj 2007 - 08:57 #5
et svar;-)

Jeg går ude fra at vi deler points.