Avatar billede emblankson Nybegynder
01. maj 2007 - 19:52 Der er 4 kommentarer

Opdatering af query via en C5 ODBC driver.

Jeg har oprettet mange query fra forskellige tabeller. Jeg har lavet en apend på query'en i forskellige tabeller. Jeg har linket tabellerne (hvor jeg har oprettet query'en)til en C5 ODBC driver så at tabellerne bliver automatisk opdateret hvis der sker nogle ændringer i C5. Min query bliver ikke opdateret uanset at tabellerne hvor query'en blev oprettet er opdateret. Jeg bliver nødt til at køre query'en før den bliver opdateret på apend tabellerne. Jeg vil have at apend tabellerne bliver opdateret automatisk uden at køre query'en. Kan I hjælpe mig?
Avatar billede fdata Forsker
01. maj 2007 - 19:59 #1
Hvorfor suger du data ud af C5 og appender dem til en lokal tabel?
Hvorfor kører du ikke bare direkte på C5's data? (så er de jo altid opdateret)
Avatar billede emblankson Nybegynder
01. maj 2007 - 20:08 #2
fordi data ligger forskellige tabeller i C5 og jeg blev nødt til at samle informationer og bruge Asp på den.
Avatar billede emblankson Nybegynder
01. maj 2007 - 20:11 #3
fordi data ligger forskellige tabeller i C5 og jeg blev nødt til at samle informationer og bruge Asp på den.
Avatar billede fdata Forsker
01. maj 2007 - 20:14 #4
Hm. Forskellige tabeller kan jo samles via forespørgsler.
Men hvis du ændrer i data, er det selvfølgelig en anden sag.

Du kunne måske oprette en (skjult) formular med en timer på og så lade timeren køre opdaterings-forespørgslen med jævne intervaller (det kan godt trække tænder ud, hvis det er tunge kørsler).