Avatar billede cliffclavin Nybegynder
30. april 2007 - 23:09 Der er 4 kommentarer

C-drev beskadiget

Jeg ved ikke lige om dette er det rigtige forum.. men..

min HP Pavilion ZT3000 med XP vil ikke starte op og siger at C-drevet er beskadiget.. Kan heller ikke åbne den i fejlsikret tilstand.. og den vil ikke reparere eller geninstallere XP.

Jeg har backup af det vigtigste.. dog lige 2 uger for gammel.. så er der nogle gode råd?

Er det muligt at boote på en anden måde.. så jeg kan komme ind til mine data?

Kan jeg pille harddisken ud og se indholdet fra en anden computer?

/CC
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
30. april 2007 - 23:17 #1
hvis du bare vil have dine data ud af maskinen, kan en linux live cd rede mange grå hår :)

med knoppix kan du overføre dine data til en usb disk eller over netværk.

/psycosoft-funware :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
30. april 2007 - 23:18 #2
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
01. maj 2007 - 10:16 #3
Tak for svaret.

Vil det sige man 'bare' smækker bare CDen i og starter den op?... og?
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
01. maj 2007 - 10:32 #4
Nu har jeg kigget lidt mere på knoppix..

Jeg skal downloade alle filerne og brænde dem på en CD går jeg ud fra? og så booter den automatisk..

Jeg er lidt forvirret over alle de forskellige filer man vist skal hente..