Avatar billede miqe Nybegynder
29. april 2007 - 23:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PL/SQL og HTP Tutorial

Hej Eksperter

Er der nogle af jer der har et godt link til at begynderguide i Oracle, PL/SQL og HTP?

Jeg kommer fra en PHP & MySQL verden og har brug for en eller flere begynderguides til ovenstående, da jeg skal til at lave en opgave for en kunde.
Det jeg har brug for en nem indgang til er hvordan jeg kommer igang.
Når jeg først har oprettet og ved hvilke filer jeg skal redigere i m.m. er jeg godt på vej.

På forhånd tak
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
30. april 2007 - 09:50 #1
HTP og HTF er en del af OWA_UTIL - så vidt jeg husker.
Prøv at gå ind på otn.oracle.com og søg på dette. Der burde du kunne finde code-samples og dokumentation - både på PL/SQL og OWA_UTIL.
Avatar billede miqe Nybegynder
08. maj 2007 - 23:48 #2
Det kom jeg desværre ikke særligt langt med.

Jeg har brug for en førerhund hen til til nogle guides for dummies.
Har brug for en kort og precis indføring i hvordan man kommer til at skrive PL/SQL i Oracle og derefter ser resultatet med en http-browser.

Er kommet så langt som til at compile nogle packages via SQL-developer programmet.
Disse pakker indeholder en masse htp.p kald og dered også html-sider. Ved bare ikke helt hvor de ryger hen. Kan ikke finde dem med browseren.
Ved f.eks. ikke hvilken port der normalt bliver brugt.
Apex anvender 8080, men det virker ikke til at mine resultater bruger det samme port nummer.
Vil helst undgå at bruge det der tegne-male-klippe-klistre program der følger med Apex, da jeg har fået at vide det producerer for meget slam-kode.
Avatar billede miqe Nybegynder
17. maj 2007 - 14:13 #3
Det lykkedes mig ikke at finde nogen samlet nem indfaldsvinkel.
Har fået kunden til at låne mig en bærbar med det miljø jeg skal bruge installeret.