Avatar billede tast Nybegynder
28. april 2007 - 00:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan en database ændre indstillinger på undersider.

Jeg har ingen forstand på databaser, men er ved at lave en hjemmeside i et program der hedder netfusion og har brug for at finde en let løsning på min ide til siden.

Jeg havde tænkt mig at lave EEN hjemme side som skal have muligheden for at ændre alle indstillinger ud fra hvilket valg der er taget på start siden.

Dvs. man kommer ind på start siden(home) her laver man så et valg f.eks "hvor gammel er du". Alt efter hvad personen vælger, så skal alle underliggende sider ændre deres indstillinger.
Kan man gøre det med en database, eller er det noget helt andet der skal til?

Mit problem er at hvis det ikke gøres på denne måde, så skal der laves RIGTIG mange sider, hvor jeg her kan nøjes med få sider.
Avatar billede keysersoze Guru
28. april 2007 - 02:32 #1
det kommer helt an på hvad der skal ændres - hvis det fx er farverne så vil en if-sætning omkring inkludering af en css-fil være nok, men holder alt design sig ens hvorimod det er teksten der ændres så vil en database være en fint valg.
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
09. maj 2007 - 23:39 #2
Du kan også gøre det i en session variabel eller en cookie.
Avatar billede keysersoze Guru
04. juli 2007 - 17:47 #3
lukketid?
Avatar billede tast Nybegynder
31. juli 2007 - 22:02 #4
Dejlig lang ferie............
Fandt en java løsning,- men tak for hjælpen.