Avatar billede mmmtm Nybegynder
27. april 2007 - 22:46 Der er 9 kommentarer

iNotes 6 tildeling af rettigheder

Jeg har oprettet et par maildatabaser udfra iNotes6 skabelonen. Det er kun kalenderdelen der skal bruges. Jeg har sat en "ejer" på databasen, men når vedkommende (via web) vil give andre rettigheder til databasen, bliver det ikke gemt. Der kommer ingen fejlmeddelelser i loggen eller noget, det bliver simpelthen bare ikke gemt. Det er samme skabelon der bliver brugt når der bliver oprettet en mail-database samtidig med en brugeroprettelse, og her er der ingen problemer.
...?
Avatar billede jogii Nybegynder
28. april 2007 - 23:27 #1
Jeg har set at den slags "ændringer" bliver udført af ADMINP på serveren. Hvis du går ind i ADMIN4.NSF, så vil du kunne se at der ligger nogle events som venter ...
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. april 2007 - 08:48 #2
Hmm. Og i admin4.nsf, kan jeg se at rettigheden ikke tildeles, fordi ejeren af postfilen ikke har databasen tilknyttet som maildatabase i sit persondokument. Men gør vedkommende det via klienten, er der ingen problemer, hvordan kan det være ?
Avatar billede jogii Nybegynder
29. april 2007 - 16:16 #3
I klienten kan man, hvis man er manager, selv udføre den slags. Hvis man er designer eller lavere, så er der også ADMINP og Admin4.NSF der bliver brugt. Men på web er det næsten altid ADMINP. Vistnok fordi ACL-advanced-setting nok er sat til at maksimale HTML-rettighed er Redaktør eller lignende. Så kan man jo ikke rette i ACL via nettet)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. april 2007 - 20:24 #4
Jamen du kan jo godt rette i ACL i databasen, dersom maildatabasen er sat som maildatabase på dit persondokument...?
Avatar billede jogii Nybegynder
29. april 2007 - 20:56 #5
jeg forstår ikke spørgsmålet ...
Avatar billede mmmtm Nybegynder
30. april 2007 - 08:13 #6
Det er kun kalenderdelen af maildatabasen der bliver benyttet. Derfor er der ingen, der har den tilknyttet som maildatabase på sit persondokument, vedkommende står kun som "ejer". Og den bliver kun brug fra web. Dette medfører (tilsyneladende) at personen ikke kan tildele læse/redigeringsrettigheder via iNotes (men fra klienten kan det godt lade sig gøre). Det er via brugerindstillinger>overdragelse ændringen skal foretages, ikke direkte i acl'en.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
03. maj 2007 - 23:53 #7
..var det forståeligt ?
Avatar billede jogii Nybegynder
04. maj 2007 - 10:54 #8
på en måde ... en person, som normalt ejer sin egen postkasse, står også som ejer af denne postkasse. Og så er det at ADMINP mener, da denne person jo ikke har listet denne anden postkasse som sin egen, at den så ikke må tildele rettelser i ACL. Er det rigtigt forstået?

Hvilken rettighed har denne person i ACL?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
04. maj 2007 - 22:31 #9
Rigtigt forstået.
Vedkommende er manager i ACL. Og kan som sagt godt tildele rettigheder via klienten, men ikke via iNotes/webmail.