Avatar billede nfrank Nybegynder
26. april 2007 - 23:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Visibility i javascript

I min Page_load har jeg:
rbtClass.Attributes("onClick") = "java script:SwitchList()"

Og det går fint når når mit javascript ser således ud:
<script language="javascript">
function SwitchList()
{
  alert("kuk");
}
</script>

Det gør det ikke når det ser således ud:
<script language="javascript">
function SwitchList()
{
  document.getElementById("BeerStyleA").style.visibility = "visible";
}
</script>

Jeg får en fejl: "Et obhject er obligatorisk". Det er ellers kopieret efter flere eksempler her fra forumet.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. april 2007 - 23:19 #1
Prøv :

<script language="javascript">
function SwitchList()
{
  document.getElementById("BeerStyleA").style.visibility = 'visible';
}
</script>

/Anders
Avatar billede mclemens Nybegynder
26. april 2007 - 23:22 #2
Prøv at indsætte denne på siden:
<div id="BeerStyleA">Hej</div>

- Husk på at der er forskel
på store og små bogstaver
Avatar billede mclemens Nybegynder
26. april 2007 - 23:26 #3
Hvad er det her:
rbtClass.Attributes("onClick") = "java script:SwitchList()" ?
er rbtClass forbundet til elementet ?
Hvis ja, virker denne så istedet:
rbtClass.onClick = function(){SwitchList();}

P.s.: Overvej type="text/javascript"
istedet for language="javascript".

Samt måske .style.display="none"
istedet for visibility: Visibility
fylder stadig, mens display ikke gør
- men om behovet er der varierer af siden.
Avatar billede a1a1 Novice
27. april 2007 - 17:49 #4
<script language="javascript">
function SwitchList()
{
  document.getElementById("<%=BeerStyleA.UniqueID%>").style.visibility = 'visible';
}
</script>

noget i den dur (dine textbokse mv. får nye id'er ;o) (ikke idéer) )

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
27. april 2007 - 17:50 #5
mclemens hvis det skal være så:
<script language="javascript" type="text/javascript">
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. april 2007 - 17:59 #6
a1> Jeg sagde det skam blot af hensyn
til validering af dokumentet, derfor
skrev jeg det under et p.s. tilsidst ;o)
... Men, det er en tilvænningssag ...
Avatar billede nfrank Nybegynder
27. april 2007 - 20:23 #7
a-torsten: Når der er tale om en enkelt litteral er det underordnet med type af anførselstegn.

rbtClass er en radiobutton, der alt efter om man vælger A eller B skal vise en af to dropdownlister. Det skal der senere spørges om i function SwitchList.

Det kan ses på http://open.pyros.dk under Tilmeld. Det fungerer for tiden via PostBack, men jeg vil hellere kunne skifte visning uden reload af siden.
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. april 2007 - 20:55 #8
Hvad med:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html;

charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

</head><body>

<table>

<tr>

        <td><input id="ctl04_rbtClass_0" type="radio" name="ctl04$rbtClass" value="A"

onclick="document.getElementById('achk').style.visibility=this.checked?'visible':'hidden';document.getElementById('bchk').style.visibility=this.checked?'hidden':'visible';"

/><label for="ctl04_rbtClass_0">A</label></td>

    </tr><tr>

        <td><input id="ctl04_rbtClass_1" type="radio" name="ctl04$rbtClass" value="B"

onclick="document.getElementById('bchk').style.visibility=this.checked?'visible':'hidden';document.getElementById('achk').style.visibility=this.checked?'hidden':'visible';"

/><label for="ctl04_rbtClass_1">B</label></td>

    </tr>
</table></td>
            <td style="vertical-align: top; width: 100px">

<p style="margin-bottom: 6px" id="achk" style="visibility:hidden;">

<select name="ctl04$BeerStyleA" id="ctl04_BeerStyleA">
    <option selected="selected" value="1    International lager">1    International

lager</option>
    <option value="2    Tjekkisk pilsner">2    Tjekkisk pilsner</option>
    <option value="3    Dortmunder export">3    Dortmunder export</option>
    <option value="4    Münchener helles">4    M&#252;nchener helles</option>

    <option value="5    US Lager">5    US Lager</option>
    <option value="6    Classisk amerikansk pilsner">6    Classisk amerikansk

pilsner</option>
    <option value="7    Moderne lagerøl">7    Moderne lager&#248;l</option>
    <option value="8    Nordtysk Pilsner">8    Nordtysk Pilsner</option>
    <option value="10    English ordinary bitter">10    English ordinary

bitter</option>
    <option value="11    English special bitter (Best)">11    English special bitter

(Best)</option>

    <option value="12    English strong bitter (ESB)">12    English strong bitter

(ESB)</option>
    <option value="13    English Pale Ale">13    English Pale Ale</option>
    <option value="15    Amerikansk pale ale">15    Amerikansk pale ale</option>
    <option value="16    Steam beer">16    Steam beer</option>
    <option value="17    Kölsh">17    K&#246;lsh</option>
    <option value="18    Belgisk Pale Ale">18    Belgisk Pale Ale</option>

    <option value="22    Engelsk light mild">22    Engelsk light mild</option>
    <option value="24    Scottish light ale 60/-">24    Scottish light ale

60/-</option>
    <option value="30    Weizen (sydtysk)">30    Weizen (sydtysk)</option>
    <option value="32    Belgisk wit">32    Belgisk wit</option>
    <option value="33    Amerikansk wheat beer">33    Amerikansk wheat beer</option>
    <option value="34    Berliner weisse">34    Berliner weisse</option>

    <option value="70    Frugt/grøntsagsøl">70    Frugt/gr&#248;ntsags&#248;l</option>
    <option value="71    Krydret øl">71    Krydret &#248;l</option>
    <option value="72    Øvrig røgøl">72    &#216;vrig r&#248;g&#248;l</option>
    <option value="73    Rauchbier">73    Rauchbier</option>

    <option value="75    Belgian style lambic">75    Belgian style lambic</option>
    <option value="76    Belgian style geuze lambic">76    Belgian style geuze

lambic</option>
    <option value="77    Belgian style fruit lambic">77    Belgian style fruit

lambic</option>
    <option value="80    Wiener">80    Wiener</option>
    <option value="81    Märzen (Oktoberfest)">81    M&#228;rzen

(Oktoberfest)</option>
    <option value="99    Innovationsøl">99    Innovations&#248;l</option>

</select>&nbsp;</p>

                <p id="bchk" style="visibility:hidden;">

                <select name="ctl04$BeerStyleB" id="ctl04_BeerStyleB">
    <option selected="selected" value="35    Weizenbock">35    Weizenbock</option>
    <option value="40    Klassisk irsk stout">40    Klassisk irsk stout</option>

    <option value="41    Porter">41    Porter</option>
    <option value="42    Foreign extra stout">42    Foreign extra stout</option>
    <option value="43    Sweet stout">43    Sweet stout</option>
    <option value="44    Oatmeal stout">44    Oatmeal stout</option>
    <option value="45    Imperial stout">45    Imperial stout</option>
    <option value="46    Baltic Porter">46    Baltic Porter</option>

    <option value="50    Dubbel">50    Dubbel</option>
    <option value="51    Mørk stærk belgisk ale">51    M&#248;rk st&#230;rk belgisk

ale</option>
    <option value="52    Traditionel bock">52    Traditionel bock</option>
    <option value="53    Dubbelbock">53    Dubbelbock</option>
    <option value="54    Eisbock">54    Eisbock</option>

    <option value="55    Scottish strong ale 90/-">55    Scottish strong ale

90/-</option>
    <option value="64    Biere de Gardé">64    Biere de Gard&#233;</option>
    <option value="70    Frugt/grøntsagsøl">70    Frugt/gr&#248;ntsags&#248;l</option>
    <option value="71    Krydret øl">71    Krydret &#248;l</option>
    <option value="72    Øvrig røgøl">72    &#216;vrig r&#248;g&#248;l</option>

    <option value="99    Innovationsøl">99    Innovations&#248;l</option>

</select>&nbsp;</p>
            </td>
            <td style="vertical-align: top; width: 100px">
                <span id="ctl04_RequiredFieldValidator2"

style="color:Red;visibility:hidden;">Mangler</span></td>
        </tr>

</table>

</body></html>

(kig på de to radioer og de to p elementer)
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. april 2007 - 20:56 #9
(ombrudt)

Hvad med:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

</head><body>

<table>

<tr>

        <td><input id="ctl04_rbtClass_0" type="radio" name="ctl04$rbtClass" value="A" onclick="document.getElementById('achk').style.visibility=this.checked?'visible':'hidden';document.getElementById('bchk').style.visibility=this.checked?'hidden':'visible';"/><label for="ctl04_rbtClass_0">A</label></td>

    </tr><tr>

        <td><input id="ctl04_rbtClass_1" type="radio" name="ctl04$rbtClass" value="B" onclick="document.getElementById('bchk').style.visibility=this.checked?'visible':'hidden';document.getElementById('achk').style.visibility=this.checked?'hidden':'visible';"/><label for="ctl04_rbtClass_1">B</label></td>

    </tr>
</table></td>
            <td style="vertical-align: top; width: 100px">

<p style="margin-bottom: 6px" id="achk" style="visibility:hidden;">

<select name="ctl04$BeerStyleA" id="ctl04_BeerStyleA">
    <option selected="selected" value="1    International lager">1    International lager</option>
    <option value="2    Tjekkisk pilsner">2    Tjekkisk pilsner</option>
    <option value="3    Dortmunder export">3    Dortmunder export</option>
    <option value="4    Münchener helles">4    M&#252;nchener helles</option>

    <option value="5    US Lager">5    US Lager</option>
    <option value="6    Classisk amerikansk pilsner">6    Classisk amerikansk pilsner</option>
    <option value="7    Moderne lagerøl">7    Moderne lager&#248;l</option>
    <option value="8    Nordtysk Pilsner">8    Nordtysk Pilsner</option>
    <option value="10    English ordinary bitter">10    English ordinary bitter</option>
    <option value="11    English special bitter (Best)">11    English special bitter (Best)</option>

    <option value="12    English strong bitter (ESB)">12    English strong bitter (ESB)</option>
    <option value="13    English Pale Ale">13    English Pale Ale</option>
    <option value="15    Amerikansk pale ale">15    Amerikansk pale ale</option>
    <option value="16    Steam beer">16    Steam beer</option>
    <option value="17    Kölsh">17    K&#246;lsh</option>
    <option value="18    Belgisk Pale Ale">18    Belgisk Pale Ale</option>

    <option value="22    Engelsk light mild">22    Engelsk light mild</option>
    <option value="24    Scottish light ale 60/-">24    Scottish light ale 60/-</option>
    <option value="30    Weizen (sydtysk)">30    Weizen (sydtysk)</option>
    <option value="32    Belgisk wit">32    Belgisk wit</option>
    <option value="33    Amerikansk wheat beer">33    Amerikansk wheat beer</option>
    <option value="34    Berliner weisse">34    Berliner weisse</option>

    <option value="70    Frugt/grøntsagsøl">70    Frugt/gr&#248;ntsags&#248;l</option>
    <option value="71    Krydret øl">71    Krydret &#248;l</option>
    <option value="72    Øvrig røgøl">72    &#216;vrig r&#248;g&#248;l</option>
    <option value="73    Rauchbier">73    Rauchbier</option>

    <option value="75    Belgian style lambic">75    Belgian style lambic</option>
    <option value="76    Belgian style geuze lambic">76    Belgian style geuze lambic</option>
    <option value="77    Belgian style fruit lambic">77    Belgian style fruit lambic</option>
    <option value="80    Wiener">80    Wiener</option>
    <option value="81    Märzen (Oktoberfest)">81    M&#228;rzen (Oktoberfest)</option>
    <option value="99    Innovationsøl">99    Innovations&#248;l</option>

</select>&nbsp;</p>

                <p id="bchk" style="visibility:hidden;">

                <select name="ctl04$BeerStyleB" id="ctl04_BeerStyleB">
    <option selected="selected" value="35    Weizenbock">35    Weizenbock</option>
    <option value="40    Klassisk irsk stout">40    Klassisk irsk stout</option>

    <option value="41    Porter">41    Porter</option>
    <option value="42    Foreign extra stout">42    Foreign extra stout</option>
    <option value="43    Sweet stout">43    Sweet stout</option>
    <option value="44    Oatmeal stout">44    Oatmeal stout</option>
    <option value="45    Imperial stout">45    Imperial stout</option>
    <option value="46    Baltic Porter">46    Baltic Porter</option>

    <option value="50    Dubbel">50    Dubbel</option>
    <option value="51    Mørk stærk belgisk ale">51    M&#248;rk st&#230;rk belgisk ale</option>
    <option value="52    Traditionel bock">52    Traditionel bock</option>
    <option value="53    Dubbelbock">53    Dubbelbock</option>
    <option value="54    Eisbock">54    Eisbock</option>

    <option value="55    Scottish strong ale 90/-">55    Scottish strong ale 90/-</option>
    <option value="64    Biere de Gardé">64    Biere de Gard&#233;</option>
    <option value="70    Frugt/grøntsagsøl">70    Frugt/gr&#248;ntsags&#248;l</option>
    <option value="71    Krydret øl">71    Krydret &#248;l</option>
    <option value="72    Øvrig røgøl">72    &#216;vrig r&#248;g&#248;l</option>

    <option value="99    Innovationsøl">99    Innovations&#248;l</option>

</select>&nbsp;</p>
            </td>
            <td style="vertical-align: top; width: 100px">
                <span id="ctl04_RequiredFieldValidator2" style="color:Red;visibility:hidden;">Mangler</span></td>
        </tr>

</table>

</body></html>

(kig på de to radioer og de to p elementer)
Avatar billede nfrank Nybegynder
27. april 2007 - 21:58 #10
Det er jo lidt svært at bruge det til noget når du ser den compilerede .net fil.
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. april 2007 - 22:06 #11
D.v.s. at du ikke kan sætte id og style (evt.
style via stylesheet via id selector) på disse to:

<p style="margin-bottom: 6px" id="achk" style="visibility:hidden;">
<p id="bchk" style="visibility:hidden;">

samt sætte onclick på disse to inputs:

<input id="ctl04_rbtClass_0" type="radio" name="ctl04$rbtClass" value="A" onclick="document.getElementById('achk').style.visibility=this.checked?'visible':'hidden'; document.getElementById('bchk').style.visibility=this.checked?'hidden':'visible';" />

<input id="ctl04_rbtClass_1" type="radio" name="ctl04$rbtClass" value="B" onclick="document.getElementById('bchk').style.visibility=this.checked?'visible':'hidden'; document.getElementById('achk').style.visibility=this.checked?'hidden':'visible';" />

... Og så sørge for at p indeholder al koden
fra start af ? Indrømmer, at jeg intet kender
til .net og kodningsmuligheder indenfor dette område...
Avatar billede nfrank Nybegynder
03. maj 2007 - 22:53 #12
Lukker