Avatar billede lazerpld Nybegynder
25. april 2007 - 16:16 Der er 5 kommentarer

Sende filer på tværs af subnets

Så har jeg atter brug for den store ekspertise som er at finde her på denne dejlige og uunværlige side.

Det drejer sig om et løsningsforslag til en problemstilling jeg er løbet ind i.

Det er sådan at jeg har en internetudbyder der har givet mig 2 eksterne iper. Disse er hver især brugt i to forskellige routere som hver kører deres eget subnet.
Nu er der imidlertid brug for at computere på det ene subnet kan sende filer til det andet subnet og vice versa. Kommunikationen skal foregå på Gigabit-niveau og derfor ønskes det ikke at dataen skal hele vejen ud gennem internettet og tilbage - sagt med andre ord skal det kunne foregå over LAN - hvis muligt!

Hvordan kan man få skabt kommunikation mellem 2 subnets så det bliver muligt at sende filer på tværs af dem.

Nogen der kan svare mig konkret på dette og på hvad det kræver fysisk og teknisk.

Håber i kan hjælpe mig, på forhånd mange tak!
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2007 - 16:33 #1
når vi taler forskellige subnets, så skal der en router i spil, sådan er protokollen så den eneste mulighed du har er at flytte filerne via forbindelse mellem routerne. Ønsker du ikke at filerne skal køre via internettet, så er du nødt til at skabe en forbindelse direkte via routerne, protokollen tillader ikke andet
Avatar billede lazerpld Nybegynder
25. april 2007 - 16:35 #2
Som sagt har hver subnet sin egen router. Hvad skal jeg gøre for at få dem til at "kende til hinanden" om man så må sige.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2007 - 16:48 #3
Det er jo ikke sådan bare lige, der skal et ekstra netkort i begge routere og så skal du ind og konfigurere dine routere. Hvordan dette gøres præcist afhænger, som jeg husker det, af hvilken protokol de vælger at køre mellem dine routere
Avatar billede lazerpld Nybegynder
25. april 2007 - 17:59 #4
Er vi ude i sådan noget clockrate og skidt og møg. Det tror jeg kun den ene router i bedste tilfælde er i stand til. Findes der ingen andre løsninger til at skabe denne forbindelse?
Avatar billede strych9 Praktikant
25. april 2007 - 20:34 #5
lav et nyt subnet og forbind de to routere du har via det...