Avatar billede speedpete Nybegynder
25. april 2007 - 08:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

E/R diagrammering af klub

En db skal indeholde en mængde klubber, som hver har nogle medlemmer, samt nogle hold, som medlemmerne er tilknyttet.

Hvordan laver man relationerne?

Klub - Medlem - Hold ?
Klub - Hold - Medlem ?

Eller en trekant med de tre entiteter i hvert hjørne?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. april 2007 - 08:39 #1
Det må vel være
Klub - Hold - Medlem

Da en klub kan have mange hold, og et hold har mange medlemmer
Avatar billede speedpete Nybegynder
25. april 2007 - 08:56 #2
Jo, men hvis du så nedlægger holdet, så ryger alle medlemmerne på det hold ud med badevandet? Og hvad hvis medlemmerne må spille på mere end ét hold?
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. april 2007 - 11:51 #3
Du laver tre hoved tbl. Klub Hold Medlem, så laver du dine links.

En klub mange hold
Et Hold mange medlemmer
En Klub mange medlemmer

Så det er nogle En til mange link, og du behøver ikke miste dine medlemmer fordi du stopper et hold.

Det du kan gøre er at lave en link tbl, hvor du gemmer Hold-ID og Medlem-ID, så kan du lave et opslag med dem der er i hvilket hold og du kan slette et hold og dermed medlemmernes tilknykning og ikke selv medlem-stamdata. Håber det hjalp lidt
Avatar billede speedpete Nybegynder
15. juni 2007 - 10:17 #4
luk
Avatar billede speedpete Nybegynder
15. juni 2007 - 10:17 #5
luk