Avatar billede pezz Novice
24. april 2007 - 16:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Router problem, kan ikke tilgå server fra LAN til internet-ip

Jeg har haft det her problem i lang tid, og jeg har ikke løst det endnu. Nu står jeg desperat og har brug for det, så kan nogen hjælpe?

Der er kun Cybercitys router, en Zyxel Prestige 2602R-61, og så min laptop der er connected til denne.

Jeg har fx. en proxy kørende, på fx. port 2000. Folk udefra kan fint connecte til den, ved at bruge ip 212.242.100.122 (eksempel IP), ingen problemer der.

Men jeg har brug for at kunne connecte til samme IP, 212.242.100.122, inde fra lokalnetværket, altså fra min laptop som også kører serveren.

Det er bare umuligt! Jeg tror måske cybercity blokerer for det eller noget, for at få en til at købe Global IP. Vil Global IP overhovedet hjælpe på dette problem..?

Nogen der kan hjælpe mig? Har prøvet alt synes jeg..
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 16:22 #1
det skyldes at DNS loopback ikke er aktiveret, du skal enten rette i autoexec filen (i routeren) eller opdatere firwmaren i routeren.
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 16:24 #2
Avatar billede pezz Novice
24. april 2007 - 16:35 #3
TAK!