Avatar billede dougheffernan Nybegynder
24. april 2007 - 09:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken recovery model

Der tages backup af vore SQL Server databaser hver nat med BackupExec.
P.t. kører vi med recovery model Full, men antallet af .trn filer fylder diskene SÅ hurtigt, hvad kan vi gøre?
Vil helst ikke bruge Simpel, på den anden side er der FOR meget manuelt arbejde med Full (vore databaser er ikke mere kritiske end at brugerne kan indtaste dagens data igen.
Avatar billede bobber Nybegynder
24. april 2007 - 10:23 #1
Prøv at læse denne artikel og se hvad som passer jer bedst.

Hvis data ikke er så kritisk ville jeg vælge Simple, men igen, manuelt arbejde er trist for brugerne, så der også Bulk-Logged

http://searchsqlserver.techtarget.com/tip/0,289483,sid87_gci1069109,00.html
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2007 - 02:17 #2
Jeg har svært ved at tro at FULL og en natlig dump af transaction log of dermed
genbrug dagen efter ikke skulle kunne fungere.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
25. april 2007 - 10:28 #3
arne:
Kan SQL Server sættes op til at slette .trn filer automatisk, så der kun ligger 1 .trn fil altid?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2007 - 12:51 #4
pladsen i en transaction log kan genbruges naar indholdet af den dumpes
(backes op)
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
26. april 2007 - 10:37 #5
I SQL Server har vi defineret 2 backup job, et for system databaser, et for user databaser.
Som jeg læser det du skriver, vil disse job slette det der ligger i transaktionslogfilen og tilføje de nye transaktioner der kommer til. Det vil altså, i følge din beskrivelse betyde at der altid kun vil være én transaktionslogfil. Men hvorfor kommer der så en NY transaktionslogfil for hver dag?
Dag 1 = 1 .trn fil
Dag 5 = 5 .trn filer
Dag 111 = 111 .trn filer

(Når SQL Server laver en ny (fysisk) transaktionslogfil, er indholdet af den forrige .trn fil committet til databasen, right? Og man kan derfor slette den gamle .trn fil, right? Hvis ja, så er det dét jeg vil have SQL Server til at gøre AUTOMATISK)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2007 - 00:27 #6
nu har jeg lige læst lidt

.TRN filer ikke transaktions logs (jeg mente nu ogå at de hed .LDF - og man får
ikke en ny hver dag)

.TRN er dumps af transkations log

og det betyder at 0.1 sekund efter at en .TRN fil skrevet til bånd kan den slettes !
Avatar billede bobber Nybegynder
30. april 2007 - 08:07 #7
Vi har sat et job op som tager et interval backup af selve log filen hver time uden at tømme den, så kan vi gå 1 time tilbage og restore fra log filen. (den vokser dog stødt hver time selve backup af log filen). Derfor kører et en endelig backup af log filen hver nat,

Derefter tager vi hver nat en
Samtidig bliver der taget en fuld backup hver nat, som en endelig backup af log filen hver nat.
Avatar billede bobber Nybegynder
30. april 2007 - 08:10 #8
Hov, fik trykket enter for hurtigt.

Det så hvad der passer jeres virksomhed, hvor tit man vil tage backup af log filen, det kan være 1 gang om dagen og så en backup af 1 gang om ugen som tømmer log filen og så videre, så slipper du for at have mere end 1 backup af .trn filen da de ligger inden i denne backup af log filen.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
30. april 2007 - 08:37 #9
SQL BOL:
*******************************************************************************
Backup file extension

Define the file extension for each file containing a transaction log backup. The default file extension is .trn.
*******************************************************************************
hvilket var det jeg mente.
Synes dog stadig ikke en forklaring på hvordan antallet af .trn filer kan reduceres (automatisk).
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
30. april 2007 - 08:56 #10
Så underligt. Vores Database Maintenance Plan er sat til at "Remove files older than = 1 day", men der fyldes bare ny i biblioteket.... :(
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
13. august 2007 - 11:06 #11
Lukker spørgsmålet igen - databaserne migreret til SQL Server 2005 - ingen problemer der.