Avatar billede mikkel_kbh Nybegynder
24. april 2007 - 09:15 Der er 5 kommentarer

outsourcing af stor .NET site

Hej Eksperter

Jeg skal havde lavet en ny stor hjemmeside. Sitet minder lidt om de dating site som man kan finde herhjemme. Men det indeholder også en masse funktioner som ikke er set før.

Jeg har endnu ikke bestemt hvilket programmeringssprog den skal programmeres i, da jeg ville høre hvad outsourcing firmaet ville forslå. Men jeg havde stærk regnet med at det skulle laves i .NET eller PHP.

Jeg vil selv gætte på at programmerings arbejdet ved at lave denne side kan anslås til at være det dobbelt af hvad der ligger af arbejde bag DKBN.dk eller omkring 3 måneder fuldtids programmering for en programmør.

Da projektet er så omfangende som det er, har jeg tænkt mig at få lavet opgaven som en outsourcing opgave. Jeg havde selv tænkt på Indien (da dette er meget oppe i tiden lige nu), men har ikke slået mig fast på noget bestemt.

Det er meget vigtigt for mig at det er et seriøst firma som jeg kommer til at arbejde sammen med, da der ligger mange timers arbejde i denne opgave. Og de må meget gerne have prøvet at lave så store hjemmesider før

Mine spørgsmål er så nu:
Hvor ville i anbefale at få siden lavet henne, og kender i nogle gode danske outsourcing som kunne lave denne side.

(i må også meget gerne skrive nogle hjemmeside adresser til nogle danske outsourcing firmaer, selvom i ikke kender dem eller har hørt noget om dem. For så tager jeg selv kontakt til dem og høre om de kan leverer det jeg skal bruge)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2007 - 02:26 #1
Hvis du vil have noget på niveau med dating.dk, så kan du læse her
http://www.computerworld.dk/art/29723 hvad det har kostet at omskrive fra
ASP til ASP.NET.

3 mand år = 1.5 million kroner

Det ville formentlig være noget dyrere at lave det hele fra scratch.

Der er flere forskellige billig lande: Indien, Kina, Fillipinerne, Polen,
Bulgaien, Servien, Rusland etc..

Umiddelbart tror jeg at du vil være bedst tjent med at finde et dansk firma
som har et datter selskab eller samarbejdspartner i det pågældende land. Det er
simpelthen for dyrt at opbygge et samarbejde for en enkelt opgave.

Du skal også have en rimelig god krav specifikation.
Avatar billede devdas Nybegynder
08. maj 2007 - 12:31 #2
Hej Arne

Mit firma kan hjælpe dig med at få et super site til en rimelig omkostning. www.rent2code.com
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2007 - 18:41 #3
Laeser i krav specs lige saa godt som traade paa Eksperten ?
Avatar billede devdas Nybegynder
09. maj 2007 - 09:52 #4
Hvad mener du? Du kan kontakte mig på 2818 1983 for videre snak.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2007 - 15:11 #5
At det ikke mig som har stillet spoergsmaalet.