Avatar billede tirdyr Nybegynder
23. april 2007 - 22:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Linksys WAP54G som repeater (kan rj-45 kablet bruges til at få ad

Jeg kan ikke lige gennemskue det her, så jeg håber på at der er nogen der har erfaring med det eller ved noget om det.

Først lidt om mit netværk:

2 stk. Lynksys WAP54G Accespoints
x antal tråløse forbindelser til accespointsne.
1 server, der fungere som gateway, router osv.
1 Desktop computer, som bare skal være en client på netværket.

Min server er forbundet til accespoint (A), og den sender ud internet ud til mine trådløse clienter..
Problemet er så at jeg har et deadspot i mit hus, dvs. et værelse for der kun er trådløs acces inde i et hjørne. Derfor vil jeg have sat en repeater (acces point (B)) op, så hele værelset er dækket, og evt også lidt bedre dækning i nærheden af det nye accespoint (B).
Mit Spørgsmål er så hvis jeg forbinder en desktop computer med accespoint (B) med et netkabel, vil den så være på netværket?? eller virker det kun den ene vej?

Håber i kan hjælpe mig, fordi hvis det ikke kan lade sige gøre må jeg finde en anden løsning (at sætte et trådløst netværkskort i destop computeren er ikke en holdbar mulighed for mig)
Avatar billede riversen Nybegynder
25. april 2007 - 06:54 #1
forstår ikke hvad du mener med "eller virker det kun den ene vej". Det burde virke uden problemer.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
25. april 2007 - 22:10 #2
riversen>> " Virker kun den ene vej" mener jeg at man kun kan sende et netværk til accespointet, ikke få et igennem et kabel...
men hvad du siger er at det skulle virke virke den computer der er forbundet til accespoint (B) med et kabel skulle være online også? også selvom accespoint (B) er sat til at repeate. det lyder logisk, men så kan jeg bare ikke forstå den funktion der er i accespointet der hedder accespoint Client. (se dette link: http://linksys.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/4202-001.png )

i forhold til repeater funktionen som ser ud som om man ikke kan komme online via kablet: ( http://linksys.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/4200-001.png )
Avatar billede riversen Nybegynder
26. april 2007 - 07:35 #3
Hmmm... ud fra de billeder, ser det faktisk ud til, at vælger du repeater vil den kun kunne fungere trådløst og vælger du client vil den kun fungere med kabel. Det må jo komme an på en prøve.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
26. april 2007 - 11:24 #4
ja, men det giver bare ikke meget mening.. men jeg vil tete det en af de nærmeste dage...
Avatar billede riversen Nybegynder
26. april 2007 - 11:49 #5
nej, synes jeg heller ikke
Avatar billede tirdyr Nybegynder
29. april 2007 - 22:31 #6
Ok.. uden at jeg kan forklare hvorfor, så viser det sig at hvis jeg Sætter den som "repeater" virker det som jeg håbede, og som du også sagde du regnede med.
til Gengæld hvis jeg sætter den op som "AP Client" virker ingen af delene.. og sidst men ikke mindst hvis jeg sætter den til wireless bridge virker den præcis som linksys siger den vill under instillingen "AP Client"
det virker som om linksys diagrammer ikke passser

Men det virker fof mig nu..
Avatar billede riversen Nybegynder
30. april 2007 - 06:45 #7
høhø
Avatar billede tirdyr Nybegynder
30. april 2007 - 11:29 #8
men tak for input