Avatar billede obz-baune Nybegynder
23. april 2007 - 21:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Dårlig ping efter nyt lydkort!?

Hej alle sammen.

Dette er min første post, så bør lige over med dig hvis der er nogle fejl eller lignende.

Jeg har sat et Razer Barracuda AC-1 i min maskine og resultatet var (udover lækker lyd) at jeg fik en enorm ping.

Netværksmæssigt har jeg kun noget onboard på mit Asus A8N32-SLI Deluxe.
Der er to netstik på den

1: Marvel Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
2: NVidia nForce Networking controller

Jeg benytter PT Marvel'en.

Oplevelsen er, at jeg efter installation ville testen lyde i BF2. Her oplevere jeg meget LAG på en helt tom server. Normalt er min ping omkring 6, men nu er den mellem 6 og 250. og er meget svingende.

Jeg har kigget efter konflikter IRQ mæssigt, jeg har de nyeste drivere fra både Razer og Asus.

Jeg har prøvet at slå Razer lydkortet fra, og skifte til realtek onboard igen. Derefter var den ingen ping problemer, jeg skiftede tilbage igen også var de der igen. Jeg har også prøvet med det andet netstik.

Jeg har prøvet en række forskellige driver sammensætninger. Men der ser ikke ud til at hjælpe.

Point er sat til 200. Det er vigtigt for mig, og jeg er selv kommet til kort. Besvar dog over i hardware/PC der er alle pointene!

Spørgmålet er jo om lortet skal retur!

Tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2007 - 22:03 #1
Point er sat til 200. Det er vigtigt for mig, og jeg er selv kommet til kort. Besvar dog over i hardware/PC der er alle pointene!

Velkommen til eksperten, men du skal læse reglerne igen :)
Det er ikke tilladt at oprette samme spørgsmål flere gange.

Lav nu et svar selv, marker navn i boksen til venstre og klik på accepter - så er dette spørgsmål lukket.
Avatar billede obz-baune Nybegynder
23. april 2007 - 22:10 #2
Tak for den info! Havde godt tænkt det, men jeg syntes det var trist, at ingen havde et bud over i den anden.

Efter nærmere eftertanke hører spm. vel også mere til her, så jeg lukkede den anden, og satte point op for denne!
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2007 - 08:40 #3
Perfekt ;)
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
24. april 2007 - 12:08 #4
Her er et par ideer:

1. På trods af at dit lydkort er et gamer-lydkort KAN det tage flere CPU ressourcer end før. Specielt hvis du nu har EAX effekter og surround imodsætning til før.
Ifølge: http://techgage.com/article/razer_barracuda_ac-1_sound_card/6 bruger dit grafikkort flere CPU cycles end et audigy og sikkert også et X-fi.

Test det evt. med nogle af de spiltest der findes. Hvis det er problemet er løsningen måske at skifte til et andet lydkort eller købe en større CPU. Hvilken har du nu og hvad grafikkort har du?

2. Prøv at bytte rundt på kortene. Et slot kan måske være højere prioriteret end et andet.
Avatar billede obz-baune Nybegynder
24. april 2007 - 13:43 #5
Tak for svaret. JEg kan dog ikke bytte om, da det andet lydkort er onboard, og jeg kan ikke flytte Razeren op, da mit GFX kort er i vejen, grundet køleren :)

CPU load er steget, men det er 2-3 procent i idle og det giver mig stadig 87% ledig. min ram er heller ikke i nærheden af at være maxet ud.

CPU cycles. Skal jeg forstå dette som, at alle disse fansy lyd ting generere så meget trafik intent i maskinen, at kapasiteten er ved at være brugt. Altså at der er kø lige som på ring 3 :) Det kunne jo godt forklare, at lyden også en gang i mellem laver lidt lag, når ping ellers er lav?

Dog læser jeg den test du linker til, som at mit AC-1 skulle bruge væsentligt indre CPU kraft end mit onboard realtek!?

Kortet får alligevel e 8/10. så det kan da ikke være helt skidt.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
24. april 2007 - 13:59 #6
Lad os sige CPU load = CPU cycles. Og nej dit lydkort er sikkert bestemt ikke skidt :D
Det er og burde være bedre end dit realtek, men hvis du kun brugte stereo før og du nu bruger 7.1, EAX og andre effekter, kan du jo godt bruge mere CPU og belaste systemet mere end før.

Det primære er CPU load når du spiller - ikke i idle.

Skriv venligst dit system: CPU, bundkort, gfx
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
24. april 2007 - 14:00 #7
åh bundkortet har du skrevet:D
Avatar billede obz-baune Nybegynder
24. april 2007 - 21:45 #8
Processeren er:

AMD Athlon(tm)64 x2 dual core 4200+

Gfx er:

NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO

Ram er:

Kingston DDR400, 2x1024 MB, CAS 3

Mht CPU load når jeg spiller er der ikke nogen nævneværdig forskel, jeg udnytter ikke CPU mere end 62% når jeg spiller, og jeg udnytter ikke RAM mere end ca. 70% Jeg har 2 GB ram
Avatar billede obz-baune Nybegynder
26. april 2007 - 18:16 #9
Jeg har nu pillet det lydkort ud af maskinen. problemet er der stadig. Jeg har sendt en mail til supporten ved min netudbyder. De har pillet lidt ved tingene "siger de" men der er intet nyt.

Jeg har stadig mega høj ping.

nogen der kender noget til hvordan jeg analysere hvad der skaber denne højre latensy
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
26. april 2007 - 22:30 #10
Hvilket udbyder har du? Belastede centraler = høj ping.

og dermed har tidspunktet også en indflydelse på ping :D

Prøv at pinge google eller brug pingplotter. Der kan du se om din ping er tilfældig eller den varierer over tid. http://www.pingplotter.com/
Avatar billede obz-baune Nybegynder
26. april 2007 - 22:53 #11
Pingplotter var meget i den rigtige retningt.

sådan som jeg lige ser det, er min udbyder skurken har.

Jeg har CPH-metronet.dk /

kbhn-cdix-pr0-gi0-0-509.perspektivbredband.net alt min trafik skal i gennem denne. og her har jeg minimum 2% packetloss.

Jeg sender disse informationer til dem nu! Hvis den holder vand er det 200 point til dig ;-)
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
27. april 2007 - 07:43 #12
:D

CPH-metronet og fullrate m.v. er billige, men jeg har indtryk af at deres centraler også er mere belastede eller også har de dårligere aftaler - ihvertfald havde jeg langt bedre ping med TDC, men så havde jeg også kun råd til en 1 mbps linje :D
Avatar billede obz-baune Nybegynder
27. april 2007 - 17:20 #13
hmm. ja det kunne være man skulle skifte.

Men det er jo bare lige det, at alm DL af musik, film osv går ganske hurtig, da jeg har en 8 mbit linie. Jeg kan faktisk komme helt op på at udnytte 5 mbit af det til direkte download.
Avatar billede obz-baune Nybegynder
27. april 2007 - 18:47 #14
Jeg er kommet frem til, at problemet nu er af en sådan natur, at det ikke hører til her og at det kræver en ny beskrivelse.

Jeg snupper derfor de 100 point selv og laver en ny tråd.

De sidste 100 vil jeg gerne give Scheea2000, så hvis du lige laver et svar ;-)
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
28. april 2007 - 12:06 #15
Held og lykke og skriv gerne resultatet i denne tråd også :D