Avatar billede pinto Nybegynder
23. april 2007 - 16:48 Der er 5 kommentarer

Printer forhindre skærm i at vise billed ?

Hejsa... Beklager hvis der allerede er et svar i forvejen, men har travlt da mine forældre skal printe nogle vigtige papire ud !.

Men de har lige købt ny printer, en HP Photosmart C5180 - altså en printer-scanner-kopimasike

De sætter den til og starter selvfølgelig computeren op. Problemet er så at der slet ikke kommer noget billed..  brugsanvisninngen står der at man IKKE må sætte USB-kabel til før man har installeret noget software - men så vi desværre for sent.
Man kan høre at computeren starter fint op og kommer ind i windows, da jeg kan høre den sædvanlige opstarts-windows lyd.  men det eneste der sker på skærmen er bare en lille firkant hvori der står "no signal" Jeg har også prøvet med en anden skærm men intet ændres!

Så hvad skal jeg gøre ? for at der kommer skærmbilled igen... det er ikke muligt at komme i fejlsikret tilstand.

De har windows Vista.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2007 - 17:21 #1
Det lyder mest af alt som om opløsningen på skærmen er blevet sat alt for højt, til at skærmene kan vise det...

Hvorfor kan du ikke gå i fejlsikret tilstand - sker der det samme?
Avatar billede pinto Nybegynder
23. april 2007 - 17:50 #2
også det jeg ikke forstår. for inden vi satte printeren til virkede skærmen fint. en HELT ny skærm i øvrigt. men vi har jo også været inde i windows inden printeren blev købt.

jeg kan ikke  gå i fejlsikret tilstand da jeg kan ikke se noget som helst lige fra jeg trykker på "on-knappen"... jeg kan ikke engang se det sædvanlige loade-bar - som man burde kunne hvis det "bare" var opløsningen der var sat for højt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2007 - 18:15 #3
Og I har taget printeren fra igen?

Uanset printer og skærmopløsning, så SKAL I kunne se data fra POST kørslen (teksten helt i starten).

Det er ikke sådan at der er flere skærmudgange på PC´en, og I er kommet til at rykke skærmen over på en inaktiv udgang?
Avatar billede pinto Nybegynder
23. april 2007 - 19:01 #4
Ja printeren er taget fra igen.

Nej der er kun den ene udgang - og vi kan ikke se denne POST kørsel...

Vil det være en ide at gå ned med den igen eller hvordan nu når det ikke er muligt at se  opstarten?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2007 - 19:43 #5
Gå ned med PC´en? - hvis den er forholdsvis ny, ville jeg nok overveje det stærkt.

Men prøv evt. med den gamle skærm, hvis I har den stadigvæk. Den ny kan have både en analog og digital indgang, og måske er det så simpelt at den står til at "kigge" på den forkerte indgang.

Ellers lur på den ny - om I kan se, hvordan man skifter mellem de to indgange (altså igen - kun hvis den HAR to indgange).

Men ellers har jeg ikke rigtig noget bud, og så skal I i hvert fald have nogen til at kigge nærmere på PC´en.