Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
23. april 2007 - 14:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Optælling men i bagvent rækkefølge

Hej

Hvis jeg har en reader til en database så kan jeg før DO WHILE lave en optælling = 1
og så får loop lave optælling = optælling + 1

så hvis jeg har 10 recorder så kan jeg få udskrevet
1 til 10 i den rækkefølge.

Men hvad nu hvis jeg har xx antal eller 10 recorder og vil have rækkefølgen som 10 til 1 eller xx til 1.

Hvordan kan jeg gøre det !?? skal jeg lave en connection mere som laver en Count eller !?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
23. april 2007 - 14:27 #1
Kan du ikke bytte om på din while condition og så bruge optælling = optælling - 1 ???
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
23. april 2007 - 14:53 #2
Hmm jeg tænkt ikke lige på at jeg kunne lave en count i samme sql og så sige får DO WHILE

Optælling = Antal
og så får loop lave

Optælling = Optælling - 1
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
23. april 2007 - 14:53 #3
læg et svar.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
23. april 2007 - 14:57 #4
Svar :)