Avatar billede iznogood Nybegynder
22. april 2007 - 13:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opløsningsproblemer med fladskærm

Jeg har lige købt mig en Samsung Syncmaster 226BW.

Det er en rigtig dejlig skærm, som står knivskarpt, når den sættes til 1680x1050 (widescreen).

Men hver gang jeg booter bliver alt sløret, og jeg ser kun ca. 90% af skrivebordet (selvom egenskaber for skærm siger, at opløsning fortsat er 1680x1050).

Hvis jeg prøver at sætte opløsningen ned til ex. 1400x900, kan jeg igen se hele skrivebordet.

Når jeg så hæver opløsningen til 1680x1050, så har jeg det knivskarpe billede og kan se 100% af skrivebordet (Juhuuu).

Men når jeg slukker maskinen, så skal den jo startes igen, og så starter balladen forfra.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede iznogood Nybegynder
22. april 2007 - 13:50 #1
BTW. problemet er det samme, når jeg sætter min bærbare pc til skærmen.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
22. april 2007 - 13:53 #2
Har du installeret den nyeste driver?

Virker på 98-vista: http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=DK&CttFileID=1229221&CDCttType=DR&ModelType=N&ModelName=226BW&VPath=DR/200703/20070314100735343_SM226BW.exe

Ellers kan du lede efter en "Auto Adjust" i skærmens OSD, måske ville det også hjælpe..
Avatar billede iznogood Nybegynder
22. april 2007 - 13:55 #3
Har hentet og installeret lige nøjagtig den driver, som du linker til (ligger stadig på skrivebordet).

Har også opdateret driveren til grafikkortet.
Avatar billede iznogood Nybegynder
22. april 2007 - 13:59 #4
Auto Adjust funktionen løser ikke problemet.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
22. april 2007 - 14:04 #5
Og du er også sikker på at oplysningen er ok i Catalyst eller ForceWare?
Avatar billede iznogood Nybegynder
22. april 2007 - 14:09 #6
Ja. Der står også 1680x1050 i Catalyst Control Center.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
22. april 2007 - 14:18 #7
Nå, ok.. Så tror jeg ikke jeg kan hjælpe mere ;) Så må vi håbe at der kommer nogle kloge mennesker... Held og lykke.
Avatar billede iznogood Nybegynder
22. april 2007 - 14:23 #8
Tak for dine indlæg.

Det ville være rart at kunne placere problemet. Indtil videre ligner det monitorproblem - men jeg er ikke sikker.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. april 2007 - 13:41 #9
biksede engang med noget lign. under opsæt for skærm  skulle du gerne have skærm 1 & 2 jeg erindrer at jeg prøvede at ændre opløsning for begge skærme og lige pludselig fik jeg et ønsket resultat

Held og lykke
Avatar billede penta50 Nybegynder
13. november 2007 - 14:55 #10
Hej !!!
Undskuld at jeg bruger din tråd til dette spørgsmål. Men har ligge købt en skærm som din, men kan slet ikke finde en indstilling som er brugbar. Kunne du venligst skrive den opsætning du har på skærmen.
mvh
Avatar billede iznogood Nybegynder
11. juni 2008 - 15:12 #11
Havde helt glemt dette spørgsmål.

Men jeg har fundet svaret! :-)

Skærmen har både analog og digital indgang. Problemet bestod så i, at jeg ikke anvendte det digitale skærmkabel. I stedet anvendte jeg et almindeligt VGA-kabel.

Det kunne skærmen desværre ikke lige håndtere.

Med digitalt skærmkabel er der ingen problemer overhovedet.