Avatar billede loonitun Juniormester
20. april 2007 - 20:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

probs med skærmkort

Hej.

jeg har et problem som kunne tyde på mit grafikort går ned pga. noget varme, der kommer en masse grønne prikker på skærmen og hele pcen fryser...

jeg har ikke sider på min pc lige i øjeblikket, og har en god potion ventilation på kortet.

er der nogle forslag til hvad jeg kan gøre eller om jeg bare skal købe et nyt kort.... ?

det er et nividia 6800 gt

p.s

når det sker og jeg genstarter pcen siger den følgende,

faild to run VGA test

der er ikke noget skærm billede..

efter 10 min virker alt normalt ind til jeg begynder at game et spil der kræver en smule grafik igen
Avatar billede c-holst Novice
20. april 2007 - 22:15 #1
for en god ordens skyld inden du lige smider det ud

af låget til kabinetet
ud med grafikkort. gør blæser og køler rent, gør alt andet rent, brug ikke kompressor og støvsuger. pga fugt og statisk el.

i med delene igen lad såget blive af hvis du ikke har installeret blæsere i kabinettet

genstart i fejlsikret
afinstaller driveren
genstart normalt
installer den driver du ønsker at bruge.

Dette er blot et ar ting jeg personligt ville prøve, men det løser sikkert ikke dit problem hvis det er harwarerelateret

hvad siger temp på grafikkortet, tjek i din driver
Avatar billede loonitun Juniormester
21. april 2007 - 13:34 #2
C-holst, jeg har nu renset det noget mere grundigt end jeg gjorde inden ( to køle block af osv. og der så jeg problemet.... der var ikke noget luft gennemgang ) så takker for dit svar, så hvis du lige skriver et svar kan du få points... og mange tak :D

p.s

sænkede gms temp med 68 grader :D
Avatar billede c-holst Novice
21. april 2007 - 15:38 #3
glad for at kunne hjælpe:-)