Avatar billede cooker Nybegynder
20. april 2007 - 18:38 Der er 3 kommentarer

program der kan opdage ipkonflikter?

jeg adm. et lille netværk i en andelsforening.
og har oplevet at folk har sat trådløse router til vores netværk med fast ip, og samme ip som gatwayen.

Så jeg søger et program der kan overvåge hvis der kommer konflikter.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. april 2007 - 20:11 #1
Jeg kender ikke lige sådan et program, men:

Hvorfor ikke ændre gateway-ip-en til noget, der ikke er en standard IP for almindelige hjemmerouter, i stedet for de klassiske 10.0.0.1, 192.168.1.1 - eller hvad de nu er.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2007 - 20:17 #2
Vender de routeren forkert eller ?

De fleste hjemme routere koerer vel DHCP paa ydersiden og fast IP paa indersiden.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 16:27 #3
??