Avatar billede EIHP Juniormester
18. april 2007 - 19:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Box til DNS/nameserver

Jeg vil hører om der ikke findes en form for lille box jeg skal sæt til min internet, som så skal virke som min dns server. hvor jeg kan tildel mine domains til, og så styrer den hvor der skal peges hen, og hvor jeg f.eks. kan pege mitdomain.dk:8744 til mitandetdomain.dk:6695 så den også ændre porten.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
21. april 2007 - 10:11 #1
Nej. DNS har ikke noget med portnummeret at gøre.
En DNS-server kan ikke ændre dit portnummer.

Hvad er det du gerne vil opnå?
Hvorfor skal der bruges mærkelige portnumre, det er ofte ikke nødvendigt.
Avatar billede EIHP Juniormester
22. april 2007 - 18:38 #2
fordi jeg gerne vil sæt mit domain til min webserver på port 80, ftp sever på 21, teamspeak på 8744 når man bare skriver domain.dk men da min teamspeak server har port 6695 vil jeg godt ændre 8744 til 6695 når man skriver domain.dk i teamspeak for at connect så man ikke behøver at kunne porten
Avatar billede jarlskov Nybegynder
23. april 2007 - 12:21 #3
Hvis det allesammen er servere du har stående hjemme hos dig selv, så kan alt det gøres i din router.
Hvilken router har du?