Avatar billede pelskee Nybegynder
17. april 2007 - 08:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Export og Import

jeg har en MSSQL database liggende på en server og skal have den flyttet til en anden server. Hvad er det bedste at gøre?

kan jeg kopiere direkte eller skal jeg lave export/import og hvilket program anbefales?
Avatar billede fennec Nybegynder
17. april 2007 - 09:03 #1
Har du ikke Enterprice Manager??

Der tager du bare en backup, flytter filen til den nye server, og laver en restore.
Avatar billede anri Novice
17. april 2007 - 10:19 #2
Langt det letteste her er at lukke serveren ned, kopiere .MDF/.LDF filerne og så attache dem til den nye server.
Hvis du har enterprise manager er det lige ud ad landevejen, så ligger det i højreklik menuen på serveren, men hvis ikke du har enterprise manager, kan det godt gøres fra CMD, men så må du lige vende tilbage, og jeg skal finde en syntax til dig.
Avatar billede pelskee Nybegynder
17. april 2007 - 12:21 #3
Microsoft SQL Server Management Studio er installeret men jeg kan ikke finde nogen import/export funktion.
Avatar billede fennec Nybegynder
17. april 2007 - 12:45 #4
Højreklik på din database >> Tasks >> Back up

Eller anri's løsning
Højreklik på din database >> Tasks >> Detach...
Avatar billede pelskee Nybegynder
26. juli 2007 - 10:01 #5
point. sorry for late reply
Avatar billede fennec Nybegynder
27. juli 2007 - 09:50 #6
Ved ikke hvem du hentyder til, men her har du mit svar hvis det var mig.

.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede pelskee Nybegynder
27. juli 2007 - 10:39 #7
just præcis :) tak