Avatar billede stkol Nybegynder
15. april 2007 - 16:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Cisco 877W - ingen DHCP adresse oog ingen kontakt til router

Hej,

Jeg sidder med et MEGET træls problem! jeg har for godt 1 måned siden konfigureret vores Cisco 877W så den var klar til brug nu vi skal bruge den! Men da vi skulle til at implementere den nu her kan vi ikke hverken få en DHCP adresse eller komme i kontakt med den via den IP adresse vi havde sat op på den! Jeg havde også sat WiFi op på den, hvilket vi uden problemer kan se fungerer, dog er sikkerheden sat op med MAC filtrering, og den maskine det blev testet med under konfigurationen er imellemtiden brændt sammen!

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg endten kan finde ud af hvilken IP den har, eller hvordan jeg kan få den tilbage til factory default, så DHCP virker, uden at jeg skal kende IP adressen??

Håber i har nogle gode idéer :-)

Med venlig hilsen

Stig :-)
Avatar billede jeje Nybegynder
15. april 2007 - 16:54 #1
Kender du mac-adressen på den ?
Har den ikke en console port ?
Avatar billede stkol Nybegynder
15. april 2007 - 17:04 #2
Hej Jeje

Nej, jeg kan desværre ikke huske mac adressen på den maskine der brændte sammen, og den er også blevet kaseret! Angående konsol port, så er der en på routeren, men vi har ingen maskiner med en com port på!! Hvis jeg kan finde en, hvad er fremgangsmåden så?? jeg er ikke så vandt til at arbejde med det den vej!!

/Stig :-)
Avatar billede stkol Nybegynder
15. april 2007 - 17:15 #3
Det lykkedes at finde en maskine med COM port, så nu kan vi da komme den vej :-) Så er det bare et spørgsmål om hvad jeg skal gøre!!!
Avatar billede jeje Nybegynder
16. april 2007 - 08:26 #4
Cisco klistrer normalt MAC adressen på deres enheder - en ca. 3 mm høj etikett bagpå eller på bunden af enheden.

Metode 1: hvis mac adressen kendes
Sæt enheden og en pc på samme switch (og samme VLAN hvis dette findes)
fra en kommandopromt skrives: arp -s 10.10.10.254 00-aa-bb-cc-dd-ee
dermed har du "påduttet" enheden med MAC adressen 00-aa-bb-cc-dd-ee
en ip-adresse der hedder 10.10.10.254

Metode 2: via com-porten. Tilslut pc'eren til enhedens consoleport med det serialkabel der kom med enheden.  I start+programmer+tilbehør+komminikation finder du Hyperterminal programmet. Sæt dette til at køre med parametrene 9600,8,ingen,1,XON/XOFF - og tænd så for enheden. Der skulle nu gerne ske noget i hyperterminal vinduet. Hvis ikke der er password på enheden så skulle du kunne skrive enable og enter - efter et stykke tid. Kommandoen setup skulle kunnu guide dig gennem resten af installeringen.