Avatar billede jakse79 Nybegynder
13. april 2007 - 16:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udtræk og konvertering af data fra to databaser

Jeg har jeg skal hente data fra den ene database som indeholder et felt der referer til en række i den anden database.

Der er derfor brug for at jeg kan hente alt data fra alle tabeller fra den en database og herefter erstatte det specifikke ID (som referer til en række i en tabel i den anden database (men på samme server ( :-) ) ) ) med den data som ligger i den anden database. Til sidst skal det transformeres i en .csv og eksporteres.

Jeg har forsøgt med noget DTS og kan også godt ekportere hverenkel database til en csv fil, men det er ikke lykkedes mig at få disse flettet sammen.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
23. april 2007 - 15:03 #1
Der dine to databser på to forskellige servere?
Hvis de er to SQL Server databaser på samme server, kan du lave én forespørgsel som hetner data fra to databaser, lige så nemt som om tabellerne var i den samme database. Du vil da bruge en join for at lave en lookop til ID.

Hvis databaserne er på forskellige servere, burde du kunne sette op linked server, og efterfølgende lave en forespørgsel med en join.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
30. august 2007 - 09:32 #2
Fik du løst dit problem?
Avatar billede jakse79 Nybegynder
22. januar 2008 - 22:55 #3
jeg fik løst mit problem anden vej ellers tak.