Avatar billede krarup Nybegynder
11. april 2007 - 18:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

billede fra computer bliver vist forskudt på tv.

Hej.
Jeg har netop sat min computer til mit tv via et dvi kabel. Først virkede det sådan set også fint, og billedet blev vist korrekt på både computerskærm og tv. Jeg forsøgte og rette lidt på farve indstillingerne, hvorved jeg på en eller anden måde har fået det billede der bliver vist på tvét forskudt. Således at det virker som om at centrum af billedet rent faktisk ligger ca 5 cm til højre fra hvad der i virkligheden af centrum. de ydereste 5 cm til venstre af tv'et virker lidt som om er et stretch af resten af billedet.

noget rodet forklaring, håber i forstår hvad jeg mener, samt kender en løsning på problemet.
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 18:47 #1
uden at vide hvilket grafikkort nej, men fjern driveren og genstart, hent den nyeste og installer den, og opsæt det igen, så er du ude over problemet.
Avatar billede krarup Nybegynder
11. april 2007 - 20:42 #2
Hej. Tak for svaret, det ledte mig i retning af hvor problemet ligger.
Meget logisk, så var vejlen at jeg havde ændret opløsning på tv'et.
Avatar billede krarup Nybegynder
11. april 2007 - 20:43 #3
jeg har dog lige et hurtigt ekstra spørgsmål, hvis det er ok.
Tv'et er "HD-ready"(768p), men sætter jeg oplæsningen til over 800x600 går det galt. Burde jeg ikke kunne køre højere opløsning på tv'et end det ?
Avatar billede krarup Nybegynder
11. april 2007 - 20:46 #4
rettelse. Det hedder vist blot 720P
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 20:50 #5
hvordan har du forbundet tv og comnputer, med VGA eller DVI kabel ?
Avatar billede krarup Nybegynder
11. april 2007 - 20:53 #6
med dvi kabel
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 21:02 #7
så burde du kunne sende et højesignal ud til skærmen, hvilket tv har du ?
Avatar billede krarup Nybegynder
11. april 2007 - 21:11 #8
Så, der fik jeg regnet den ud. Det skyldtes simpelthen at et af de mange tools der kommer med driveren fra nvidia, fra standart er sat til og forsøge at finde den højeste indstilling af hz. Jeg var inde og ændre den manuelt til 60hz, og nu er der ingen problemr med og køre 1024x768.

Jeg takker mange gange for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 21:13 #9
det var så lidt ;)