Avatar billede kak Nybegynder
10. april 2007 - 16:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Synkronisere data i to forskellige databaser

Jeg leder efter den letteste måde, at synkronisere melle to databaser, som ikke nødvendigvis ligger på samme server.

Jeg har dog nogle krav....

1. Det skal kunne foregå automatisk, dvs. enten en scheduleret opgave eller måske med et klik på en knap.

2. Data skal kunne replikeres begge veje. Dvs der skal tages højde for, hvor data sidst er ændret og om der er slettet poster i den ene eller anden database/tabel.

3. Det skal kun være bestemte felter i de udvalgte tabeller, der skal synkroniseres.

Jeg har set der findes nogle værktøjer, som man kan købe. Løsningen må gerne koste penge, men jeg vil være sikker på at den opfylder mine krav.

Er der nogle gode idéer/erfaringer?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. april 2007 - 16:32 #1
Hvilken version af MSSQL bruger du ?
Avatar billede kak Nybegynder
11. april 2007 - 20:02 #2
Det er version 2000.
Avatar billede steench Nybegynder
23. april 2007 - 21:31 #3
Jeg mener de ligger et værktøj i SQL server der kan det. Jeg kan ikke huske hvad det kaldes, en prøv at søge i online hjælpen efter synkronisering