Avatar billede downloading Nybegynder
10. april 2007 - 15:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vise video på mit fjernsyn via S-video på computern

Hej.

Jeg har et Nvidia GeForce4 MX 420 grafikkort, og det har en S-video udgang.. Nu har jeg fået et stik der køre fra S-video til Scart (mit TV) og stikket fungerer (har prøvet det på min dvd).. Men hvordan får jeg vist fx. en dvd på mit fjernsyn, eller mit skrivebord?

Mange tak..
Avatar billede dwr Nybegynder
10. april 2007 - 15:52 #1
Du gør ind under Nvidia's kontrolpanel og sætter den på f.eks. Forlæng skrivebord og så starter du DVDen som du plejer og trækker derefter afspilleren over på det "nye extra" skrivebord.
Du skal selvfølgelig stå på den rigtig kanal på TVet.
Avatar billede dwr Nybegynder
10. april 2007 - 15:53 #2
Derudover skal du selvfølgelig huske at tjekke under TVet's indstillinger at det er sat til at vise SVHS-format på Scart-kanalen og stå på den rigtige kanal ;)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. april 2007 - 15:57 #3
Tror det er bedre bruger denne vejledning.
Start med at hente den sidste nye driver til grafikkortet.
Guide til tv-out på geforce serien (Venligst udlånt af c-Holst . Eksperten.dk)
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

højreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable
Avatar billede downloading Nybegynder
10. april 2007 - 16:39 #4
Ej hvor nice! Tak john :)

Nu mangler jeg bare lyden :) Ud over at der er et S-video stik, så er der et  AV-out, jeg har prøvet at skifte mine højtaler og sæt stikket i, det virker også fint, men ville være federe hvis jeg ikke skal om bagved og skifte hele tiden, så hvordan sætter jeg lyd på grafikkortet også? :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. april 2007 - 16:53 #5
Det kabel jeg har er der en ekstra ledning med et stik som kan sættes i lydudgangen, det skulle være den grønne der er linjeudgang.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. april 2007 - 16:55 #6
Bruger det ikke da jeg kører med et surround system fra pc'en.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. april 2007 - 17:01 #7
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. april 2007 - 22:14 #8
Fik du det til at fungere?
Avatar billede downloading Nybegynder
14. april 2007 - 20:29 #9
Jeg har fået det til at virke, men lidt ærgeligt at man skal sidde og skifte stik hvergang man skal bruge fjernsynet til lyd..

Vil du ikke lige skrive et svar? :D

Og mange tak!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. april 2007 - 07:58 #10
Ping :)